Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از معاهده نظامی "آسمان‌ باز" اظهار تاسف کرده است. روسیه هم گفته این تصمیم بر منافع همه اعضای این پیمان تاثیر خواهد گذاشت اما کرملین به آن وفادار خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه با استقبال از تصمیم مسکو گفت، ماندن روسیه در این پیمان امکان بقای آن را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد از پیمان آسمان‌ باز خارج می‌شود و دلیل خروجش هم تخلف روسیه از این معاهده است. روسیه این را رد کرده و گفته به این پیمان وفادار است.

استولتنبرگ در بیانیه خود تاکید کرد روسیه سال‌هاست محدودیت‌ پرواز در منطقه کالینینگراد و در مرز خود با گرجستان اعمال و معاهده آسمان‌ باز را تضعیف کرده است.

ناتو اعلام کرده سفرای کشورهای عضو این پیمان در یک جلسه اضطراری به تبعات تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان‌ باز خواهند پرداخت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به آماده شدن آمریکا برای خروج از این پیمان گفت نگران ابطال دیگر پیمان‌های نظامی و تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا است. به گفته او این عهدنامه‌ها فواید زیادی برای برقراری صلح و ثبات در جهان داشته است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این اقدام‌های روسیه اظهار نگرانی و همزمان از تصمیم آمریکا برای خروج اظهار تاسف کردند.

معاهده آسمان‌ باز در سال ۲۰۰۲ بین ۳۴ کشور به امضا رسید که به اعضا اجازه می‌دهد بر فراز آسمان یکدیگر پروازهای تجسسی انجام دهند تا بر فعالیت‌های تسلیحاتی یکدیگر نظارت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاهده آسمان هاي باز روسيه ناتو معاهده آسمان برای خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه