Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه گفته «گفت‌وگویی مهم» با نخست‌وزیر لیبی داشته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده امروز جمعه با «فائز السراج»، نخست‌وزیر لیبی «گفت‌وگویی مهم» داشته است. 

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «گفت‌وگوی مهمی با نخست‌وزیر لیبی السراج داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌بس منتهی به راهکار سیاسی تنها گزینه برای مردم لیبی است.»

ساعاتی قبل‌تر، «فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت طرابلس در صفحه توئیتر خود نوشت که درخواست برای آتش‌بس با هدف سرپوش نهادن بر شکست‌های عناصر وابسته به خلیفه حفتر و فرصتی برای بازچینی این شبه نظامیان است.

او گفت: « شبه نظامیان حفتر و حامیانشان خواستار آتش بس‌ شده‌اند؛ آن‌ها بودند که قتل غیر نظامیان را آغاز کرده و خانه‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.»

همزمان با افزایش شعاع عملیات‌های دولت وفاق ملی علیه مواضع شبه‌نظامیان «خلیفه حفتر»، مقامات طرابلس بر ادامه درگیری‌ها و مخالفت با آتش‌بس اصرار دارند.

درگیری‌ها در شهرهای غرب لیبی به سمت شهر «مزده» در ۱۸۰ کیلومتری جنوب طرابلس در جریان است و نیروهای موسوم به «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی روز گذشته (پنجشنبه) توانستند منطقه «الاصابعه» در ۱۲۰ کیلومتری جنوب طرابلس را به کنترل خود در آورند.

«محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت طرابلس نیز شب گذشته در صفحه فیس بوک خود از اهالی شهرهای «ترهونه»، «مزده»، «الوشکه» و «سرت» خواست تا از پایگاهها و مقر عناصر وابسته به «خلیفه حفتر» دوری کنند تا در معرض حملات قرار نگیرند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایک پامپئو لیبی خلیفه حفتر نخست وزیر لیبی شبه نظامیان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم