Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری از اختصاص ۵۲ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری به خراسان جنوبی خبر داد.

«محمد رضا اکبری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، گفت: در سال جاری حدود 52 میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات 15 درصد پنج یا هفت ساله در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت تا برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی هزینه شود.

 

وی با اشاره به مزایای طرح‌های مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی، ادامه داد: مکانیزاسیون استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار است، از مزایای دیگر طرح های مکانیزاسیون کاهش هزینه های تولید و صرفه جویی اقتصادی و افزایش کیفیت و دقت عملیات زراعی با کاهش عملیات کارگری و با انجام به موقع عملیات کشاورزی و کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی است.

 

اکبری با اشاره به پرداخت هشت میلیارد و 12 میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کرده و از اولویت پرداخت برخوردار شوند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون این استان هم اکنون به 97/1 اسب بخار در هر هکتار رسیده که این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح پلاک گذاری تاکنون چهار هزار و 166 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان پلاک گذاری شده است، گفت: در حال حاضر یک هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان فاقد پلاک هستند و از آنجایی که در آینده نزدیک تحویل سوخت به ماشین های کشاورزی فاقد پلاک میسر نخواهد بود، پیش بینی می شود پلاک گذاری ماشین های کشاورزی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

 

اکبری یادآور شد: اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال 92  آغاز شده که همزمان در خراسان جنوبی نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شده و همچنان ادامه دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 دستگاه کمباین بومی و تعداد 55 دستگاه کمباین غیر بومی عملیات برداشت غلات را بر عهده دارند، افزود: این استان دارای پنج هزار و 213 دستگاه تراکتور و 65 دستگاه کمباین است که حدود ۵.۳۹ درصد از این وسایل عمری بالای 25 سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.

 

وی در پایان گفت: هم اکنون در مجموع بیش از 98 درصد عملیات داشت و برداشت محصولات کشاورزی (زراعت) استان به صورت مکانیزه انجام می شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات بانکی خراسان جنوبی جهاد کشاورزی ماشین آلات پلاک گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی