Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@23:33:36 GMT

«وگردش» سودده شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۰۹۵

«وگردش» سودده شد

هر چند که در سال های اخیر زیاندهی «بانک گردشگری» سنگین تمام شد اما؛ در سال 98 با بهبود عملکرد خود، توانست به سوددهی برسد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، یکی از بانک های زیانده کشور، «بانک گردشگری» است که بر اساس صورت های مالی سال 98، با سرمایه 6 هزار میلیارد ريالی، بیش از یک هزار و 328 میلیارد ريال زیان انباشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، این بانک طی سال 98 بر خلاف سال قبل از آن، سودآور بود و توانست به ازای هر سهم خود، 217 ريال سود بسازد.

 

سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی با رشد 59 درصدی به رقم 59 هزار و 156 میلیارد ريال رسید. از سوی دیگر، سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری رشد کمتر و معادل 34 درصد داشت و موجب شد تا تراز درآمدی «بانک گردشگری» اندکی بهبود یابد؛ هر چند که هنوز تراز درآمدی این بانک منفی است. تراز درآمدی در سال 98 منفی 4 هزار و 226 میلیارد ريال بود.

 

به این ترتیب، هر چند که سهم بانک از درآمدهای مشاع 83 درصد بهبود یافته اما؛ همچنان منفی است و یک هزار و 375 میلیارد ريال با ناحیه صفر فاصله دارد.

 

درآمدهای غیرمشاع رشد 23 درصدی را تجربه کردند تا جمع کل درآمدهای «وگردش» به رقم 27 هزار و 172 میلیارد ريال برسد که 83 درصد بیش از درآمدهای سال 97 است.

 

به موجب افزایش قابل توجه هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول، جمع هزینه های بانک با رشد 69 درصدی مواجه شد. به این ترتیب، در نهایت، یک هزار و 626 میلیارد ريال سود خالص برای «وگردش» باقی ماند.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک گردشگری وگردش تاپ پول نیوز سود میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد