Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ولی الله حیاتی در کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: در خصوص قاچاق کالا و ارز در استان با سه مقوله سوخت، دام، گندم و آرد مواجه هستیم که برنامه‌ریزی گسترده امسال دشمنان بر قاچاق گندم و آرد می‌باشد.

حیاتی افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت فرمانداران یک ماه فرصت دارند به مردم در روستا‌های گازرسانی شده اطلاع رسانی کنند تا گاز کشی خود را انجام دهند و سهمیه سوخت آنان حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: برخی از خانوار‌ها در این روستا‌ها بضاعت مالی کافی برای گازکشی ندارند که باید به کمک نهاد‌های حمایتی و یا اعطای تسهیلات این امر تحقق یابد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: خواستار راه اندازی نمایندگی اموال تملیکی در استان می‌باشیم تا مردم استان به دلیل رفت و آمد به مشهد برای پیگیری کالا‌های قاچاق دچار مشکل نشوند.

او مطرح کرد: بعد از ارسال حکم تعزیرات به کمیسیون ماده ۵۰ استان برای بررسی کالا‌های قاچاق گرفته شده این کمیسیون و اموال تملیکی باید حداکثر ظرف یک هفته موضوع را بررسی و اعلام کنند تا مردم گرفتار در پروسه‌های اداری نشوند.

حیاتی اشاره داشت: انبار‌های در انتظار تایید و غیرفعال از لیست خارج شوند و اگر فردی خواستار فعالیت در این حوزه بود با داشتن ساز و کار قانونی به اداره صمت استان مراجعه کند.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ازدحام مردم در مرکز استان و شهرستان‌ها پلاک گذاری ادوات کشاورزی را به بخش‌ها و دهستان‌ها ببرد.

حیاتی یادآور شد: اجرای طرح ممنوعیت عرضه کالا‌های فاقد شناسه در حوزه لوازم خانگی به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد که باید پیگیری و اجرا شود.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی همچنین بر ممنوعیت حمل دام‌های فاقد پلاک گذاری و برخورد با عرضه پوشاک فاقد شناسه تاکید کرد و خبر داد: امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز ایست و بازرسی فعالی در دشت مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا سال جهش تولید استانداری خراسان شمالی قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم