Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: روز شنبه به هیچ عنوان نمی‌تواند عید فطر باشد، زیرا امکان اینکه ماه رمضان کمتر از ۲۹ روز باشد، وجود ندارد.

مهدی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مقارنه ماه و خورشید، روز جمعه دوم خردادماه برابر با ۲۸ رمضان ۱۴۳۱ و ۲۲ می، ساعت ۲۲ و ۸ دقیقه و ۲۴ ثانیه به وقت اصفهان اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز ماه بعد از غروب خورشید به مدت ۴۲ دقیقه در آسمان بود، اما به دلیل اینکه ارتفاع پایین ماه و بعضی فاکتورهای نجومی ضعیف، این هلال به راحتی با چشم مشاهده نشد.

وی افزود: برای مشاهده هلال باید از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ استفاده کرد، در استان اصفهان به غیر از گروه‌های محلی نزدیک به ده گروه نجومی آموزش دیده آماده هستند، تا با استفاده از ابزارهای خاص برای رصد هلال ماه شوال اقدام کنند.

این رصد کننده هلال ماه خاطر نشان کرد: هلال ماه شوال جزو هلال‌های خاصی است که به دلیل عرض منفی یک دایرة البروجی ماه و قرارگیری ماه در منفی ۱.۳۸ درجه، ارتفاع کمی دارد. همچنین فاز و ضخامت هلال نیز کم است و به سختی دیده می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: روز شنبه به هیچ عنوان نمی‌تواند عید فطر باشد، زیرا امکان اینکه ماه رمضان کمتر از ۲۹ روز باشد، وجود ندارد. به علاوه مقارنه ماه و خورشید روز جمعه ساعت ۱۰ و ۸ دقیقه شب اتفاق افتاد که چند ساعت بعد از غروب خورشید بود؛ بنابراین امکان دیده شدن هلال ماه شوال در روز شنبه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: هرچقدر به سمت مناطق جنوبی کشور یا استان اصفهان پیش برویم، این هلال قابلیت دیده شدن با چشم را بهتر دارد و وضعیت رصدی این هلال در مناطق جنوبی خیلی بهتر از مناطق شمالی کشور است، اما چنانچه آسمان ابری باشد و ماه توسط گروه‌های نجومی رؤیت نشود، باید منتظر بیانیه دفتر مقام معظم رهبری باشیم.

کد خبر 425069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرکز نجوم ادیب هلال ماه ماه خورشید تلسکوپ فضایی دوربين رویداد نجومی نجوم علم و فناوری اصفهان عید سعید فطر استهلال ماه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هلال ماه شوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر

تصویری از یک خودرو رنگ آمیزی شده توسط کاربران منتشر شده است. انتشار تصویر باعث شده است تا توجه مردم به آن جلب شود.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر