Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:54:20 GMT

پایلوت باغ گل محمدی در پردیس دانشگاه زابل ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۲۳۵

پایلوت باغ گل محمدی در پردیس دانشگاه زابل ایجاد شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر روابط عمومی دانشگاه زابل گفت: پایلوت باغ گل محمدی با قابلیت کشت مخلوط با سایر گیاهان دارویی توسط دانشکده کشاورزی، در پردیس دانشگاه زابل ایجاد شد.

علی افشاری مقدم در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به قدمت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در منطقه سیستان و ضرورت تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر در رشته های مرتبط با حوزه کشاورزی جهت پیشبرد فعالیت های مرتبط با تولید و نگهداری محصولات کشاورزی، دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل به عنوان بزرگ‌ترین دانشکده این دانشگاه، حائز نقشی اساسی در انجام فعالیت های علمی - تحقیقاتی، آموزشی، خدماتی و ترویجی در حوزه دانش کشاورزی، محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستیابی به اهداف تعیین شده، نیازمند سرمایه‌گذاری، دانش و خلاقیت در به کارگیری روش‌های نوین است پس با همین نگاه و بر اساس ضرورت موضوع، طرح احداث پایلوت باغ گل محمدی با قابلیت کشت مخلوط با گیاهان دارویی در مجتمع شهید چمران و در مجاورت گلخانه‌های آموزشی – تحقیقاتی دانشکده کشاورزی آغاز شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زابل گفت: با توجه به نیاز آبی بسیار پایین گیاه گل محمدی و پیشینه‌ی آیین گلاب‌گیری در ایران، این طرح به صورت آزمایشی با حمایت مدیریت دانشگاه و به همت دانشکده کشاورزی با موفقیت انجام شد اما، مرحله بعدی آن شامل توسعه سطح زیر کشت در جهت تولید اقتصادی گلاب بوده و می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی نیز برای دانشگاه داشته باشد. 

افشاری مقدم افزود: سیستم آبرسانی در این مجموعه از نوع آبیاری قطره ای بوده و با بکارگیری ظرفیت‌های موجود، می‌توان اجرای بخشی از طرح ‌های مربوط به پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی را نیز به سمت این مجموعه هدایت نمود.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه زابل گل محمدي سيستان و بلوچستان استانی علمی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)