Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ حسین محمدی شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عملیات یک عملیات آفندی بزرگ بود که از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد سال ۶۱ و با شرکت یگان‌های عمده نیروی زمینی ارتش، یگان‌هایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، هوانیروز و نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی جنوب غربی خوزستان با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با انجام این عملیات علاوه بر آزادسازی مناطق منطقه عمومی جنوب غربی خوزستان به ویژه شهر خرمشهر، ضربه‌ای قاطع و سرنوشت‌ساز بر نیروهای متجاوز عراق وارد آمد به نحوی که عبور سریع و غافلگیرانه نیروهای خودی از رودخانه کارون این عملیات را به عنوان یک عملیات برجسته در طول جنگ تحمیلی ثبت کرد.
او اظهار داشت: عملیات عبور از رودخانه برای نخستین بار، زمان کوتاه طرح‌ریزی و آمادگی برای انجام عملیات، اهمیت و ارزش مناطق آزاد شده، دستاوردهای ارزشمند سیاسی، نظامی و روانی بیشتر نسبت به سایر عملیات‌ هشت سال دفاع مقدس، وسعت منطقه عملیات، مدت مداومت عملیات و تعداد اسرای گرفته شده از دشمن و شدت تلفات و خسارات وارده به دشمن از جمله ویژگی‌های بارز عملیات بیت‌المقدس است که آنرا نسبت به سایر عملیات‌ها متمایز کرده است.
امیر محمدی بیان کرد: انجام موفق این عملیات نگرانی کشورهای منطقه و دولت‌های غربی و آمریکایی را به دنبال داشت چرا که آنها که به نابودی انقلاب اسلامی دل بسته بودند اکنون می‌دیدند که این انقلاب توانسته خود را محکم و استوار نگه دارد.
وی افزود: پیروزی در این عملیات در تغییر موازنه قوا به نفع جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشت و باعث افزایش اعتبار رزمی رزمندگان اسلام نیز شد و آثار مهمی از جمله تغییر توازن سیاسی و نظامی به سود ایران، به دست گرفتن ابتکار عمل توسط ارتش اسلام، تقویت روحیه مردم ایران، تقویت روحیه شهادت طلبی، بازگشت امنیت به مناطق جنوب، افزایش هماهنگی بین نیروهای خودی، تقویت توان نظامی ایران، شکست سیاسی و نظامی عراق، از دست رفتن برگ برنده عراق در مذاکرات صلح را در سطح بین‌المللی و داخلی به دنبال داشت.
عملیات بیت‌المقدس یا 'الی بیت المقدس' ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد و سه هفته به طول انجامید و طی آن شهر خرمشهر از متجاوزان بعثی پس گرفته شد.

این روز در تقویم ایران به عنوان روز ایثار،مقاومت و پیروزی ثبت شد.

برچسب‌ها عملیات بیت المقدس سالروز فتح خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملیات بیت المقدس سالروز فتح خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس عملیات بیت المقدس سالروز فتح خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس عملیات بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود