Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: رایزنی‌های مستمر دیپلماتیک و سیاسی بطور روزانه برای بازگشایی مرزها با هدف از سرگیری صادرات، ترانزیت و تبادل کالا با ترکمنستان و دیگر کشورهای منطقه در حال انجام است.
غلامعباس ارباب خالص افزود: این مذاکرات در حوزه مبادی مرزی مشترک با کشور ترکمنستان از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ایران به ویژه طی چند هفته اخیر با کشورهای ترکمنستان و ازبکستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این راستا روز گذشته نیز نشست سه جانبه روسای راه آهن دولتی سه کشور یاد شده به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: این نشست در چارچوب مذاکرات هفته قبل وزرای راه و شهرسازی سه کشور پیرامون همکاری‌های ترانزیت و بازگشایی مرزهای اینچه برون، سرخس و لطف آباد انجام شد.
وی افزود: در نشست روسای راه آهن ایران، ترکمنستان و ازبکستان مقرر شد معابر ریلی این کشورها تا اول ژوئن برابر با ۱۲ خرداد ماه با نصب تونل‌های ضد عفونی در دو طرف مرزها و با رعایت  استانداردهای مشابه و همسان با یکدیگر، بازگشایی شود.
ارباب خالص ادامه داد: برای رفع محدودیت‌های مرزی و تداوم جریان تجارت و ترانزیت و تبادل کالا طی ۲ هفته گذشته، مذاکرات تلفنی بین روسای جمهوری ایران و ترکمنستان، وزرای امور خارجه ۲ کشور و سایر مسوولان مربوطه نیز انجام شد.
وی گفت: در پی پنج دور مذاکرات تلفنی و ویدئو کنفرانسی دو جانبه با ترکمنستان و ۲ دور مذاکرات رسمی سه جانبه بین ایران و ترکمنستان و ازبکستان، یکم ژوئن برابر با ۱۲ خرداد ماه  شاهد بازگشایی مرزهای ترانزیت ریلی و جاده‌ای این کشورها خواهیم بود.
جمهوری ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت در آسیای مرکزی با کشورهای ایران، ازبکستان، افغانستان و قزاقستان مرز زمینی دارد.
ازبکستان با ۳۱ میلیون نفر جمعیت به عنوان همسایه شمالی ترکمنستان پر جمعیت ترین کشور آسیای مرکزی است.
بر اساس اعلام مقامات ازبکستان مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال میلادی ۲۰۱۷ بالغ بر ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.
خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی ۵۳۱ کیلومتر دارای مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان است که در محدوده شهرستان‌های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد ترکمنستان استانداری خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ترکمنستان استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد ترکمنستان استانداری خراسان رضوی ترکمنستان و ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس

در حالی راه آهن از عبور محموله ترانزیتی افغانستان بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی کنسرسیوم ریلی از ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داده که به‌نظر می‌رسد این محموله به‌صورت غیراستاندارد بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از حدود دو هفته کنش و واکنش رسانه‌ای درباره قطار ترانزیتی افغانستان، سرانجام شب گذشته راه آهن جمهوری اسلامی ایران از عبور این بار ترانزیتی از ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

راه‌آهن در این‌باره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همراهی مرزبانی به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند. در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود، متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این  10 واگن در شمتیغ کرد. -این کنسرسیوم- تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد. این محموله 15 اردیبهشت از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه آهن در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

به گزارش تسنیم، محموله تجاری افغانستان در زمان حاضر در مرکز لجستیک اپرین اسلامشهر قرار دارد. بررسی تصاویر این محموله نشان می‌دهد کنسرسیوم توسعه ریلی بار مذکور را  به‌صورت غیراستاندارد بارگیری کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!