Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بحران شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، اکنون آمریکای لاتین را در آستانه فاجعه بهداشتی قرار داده است. تاریخ انتشار: 09:52 - 03 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۱۱۷ خبرگزاری میزان – بیماری «کرونا» که تاکنون ۵ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۵۸ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، سبب رقم خوردن بحران بهداشتی بزرگی شده که پس از درنوردیدن قاره‌های آسیا و اروپا، اکنون به قاره آمریکا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس جدیدترین آمارها، ۳۴۰ هزار و ۴۰ نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست دادند.   شمار بهبودیافته‌های این بیماری نیز به رقم ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۳۹ نفر رسیده است؛ ضمن اینکه از ۲ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۹ بیمار فعلی، وضعیت ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۹۶ نفر پایدار گزارش شده است.
آمار و ارقام مربوط به بحران کرونا در برخی از کشور‌های جهان به این شرح است:
- آمریکا بحران زده‌ترین کشور جهان تاکنون یک میلیون و ۶۴۵ هزار و ۹۴ مورد ابتلا و ۹۷ هزار و ۶۴۷ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- برزیل
کرونازده‌ترین کشور آمریکای لاتین که با ثبت ۳۳۲ هزار و ۳۸۲ مورد ابتلا، با پشت سر گذاشتن روسیه اکنون در جایگاه دوم کرونا زده‌ترین کشور جهان و نخستین کشور بحران زده آمریکای لاتین قرار دارد.
این کشور که همچنان وزارت بهداشتش تحت کنترل یک ژنرال ارتش است، تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۶ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
این کشور در آستانه فاجعه بهداشتی، در ساعات گذشته ۶۸ مورد جدید مرگ و میر و یک هزار و ۴۹۲ مورد جدید ابتلا را ثبت کرده است.
- روسیه
پهناورترین کشور جهان که در روز‌های اخیر رشد سریع شیوع بیماری را شاهد بوده، اکنون در جایگاه سومین کشور بحران زده جهان و کرونا زده‌ترین کشور قاره اروپا قرار دارد؛ روسیه تاکنون ۳۲۶ هزار و ۴۴۸ مورد ابتلا و ۳ هزار و ۲۴۹ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- اسپانیا
اسپانیا اکنون با ۲۸۱ هزار و ۹۰۴ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۶۲۸ مورد مرگ و میر در جایگاه چهارم کشور‌های کرونا زده قرار دارد.
- انگلیس
مرگبارترین کشور قاره اروپا تاکنون ۲۵۴ هزار و ۱۹۵ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۳۹۳ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- ایتالیا
ایتالیا دومین کشور مرگبار اروپا نیز از ابتلای ۲۲۸ هزار و ۶۵۸ نفر و مرگ ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر خبر می‌دهد.
- فرانسه
از فرانسه خبر می‌رسد تاکنون ۱۸۲ هزار و ۲۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸ هزار و ۲۸۹ نفر جان خود را از دست دادند.
- آلمان
این کشور تاکنون ۱۷۹ هزار و ۷۱۳ مورد ابتلا و ۸ هزار و ۳۵۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- ترکیه
«آنکارا» تاکنون ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا و ۴ هزار و ۲۷۶ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- هند
دومین کشور پرجمعیت جهان که در روز‌های اخیر رشد قابل ملاحظه شمار مبتلایان را شاهد بوده، با ثبت ۱۲۵ هزار و ۱۴۹ مورد ابتلا و ۳ هزار و ۷۲۸ مورد مرگ و میر در جایگاه یازدهم جدول کرونازده‌ها قرار دارد؛ این کشور در ساعات گذشته ۳۵۵ مورد جدید ابتلا و دو مورد جدید مرگ و میر را گزارش کرده است.
- چین
آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به رقم ۸۲ هزار و ۹۷۱ نفر رسیده است؛ ضمن اینکه ۴ هزار و ۶۳۴ نفر نیز در این کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
- کشور‌های آمریکای لاتین
علاوه بر برزیل که بحران شیوع کرونا در آن از مرز هشدار گذشته و در حال رقم زدن فاجعه انسانی است، کشور‌های «پرو»، «مکزیک»، «شیلی»، «اکوادور» و «کلمبیا» در این منطقه هم تجربه مشابهی را از سر می‌گذرانند.
از پرو خبر می‌رسد تاکنون ۱۱۱ هزار و ۶۹۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳ هزار و ۲۴۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‎اند.
وضعیت در مکزیک که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۶۰ مورد جدید ابتلا را گزارش و ثبت کرده است، هشداردهنده است.  بیشتر بخوانید:  آمار جهانی کرونا در ۲ خرداد - کانادا
این کشور تاکنون ۸۲ هزار و ۴۸۰ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۲۵۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- کشور‌های عربی
«عربستان»، کرونا زده‌ترین کشور عربی تاکنون ۶۷ هزار و ۷۱۹ مورد ابتلا و ۳۶۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«قطر» نیز تاکنون ۴۰ هزار و ۴۸۱ مورد ابتلا و ۱۹ مورد مرگ و میر را اعلام کرده است.
از «امارات» نیز خبر می‌رسد تاکنون ۲۷ هزار و ۸۹۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۴۱ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
«کویت» اعلام کرد تاکنون ۱۹ هزار و ۵۶۴ مورد ابتلا و ۱۳۸ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
از «بحرین» خبر می‌رسد تاکنون ۸ هزار و ۴۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.
- بلژیک
این کشور اروپایی نیز خبر می‌دهد که تاکنون ۵۶ هزار و ۵۱۱ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۲۱۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- کشور‌های آسیایی
«پاکستان»، با ثبت ۵۲ هزار و ۴۳۷ مورد ابتلا و یک هزار و ۱۰۱ مورد مرگ و میر به مرز هشدار رسیده است؛ این کشور در ساعات گذشته یک هزار و ۷۴۳ مورد ابتلا و ۳۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«سنگاپور»، کشور آسیایی موفق در مواجهه با بحران کرونا اعلام کرد تاکنون ۳۰ هزار و ۴۲۶ مورد ابتلا و ۲۳ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«بنگلادش» نیز تاکنون ۳۰ هزار و ۲۰۵ مورد ابتلا و ۴۳۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«اندونزی» می‌گوید تاکنون ۲۰ هزار و ۷۹۶ شهروند به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۳۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.
«ژاپن» همچنان آمار ابتلا و مرگ و میر خود را در کنترل دارد. تاکنون ۱۶ هزار و ۵۱۳ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۷۹۶ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
«کره جنوبی»، موفق‌ترین کشور در صاف کردن منحنی کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۱۶۵ مورد ابتلا و ۲۶۶ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است؛ این کشور در ساعات گذشته تنها ۲۳ مورد جدید بیماری و دو مورد جدید مرگ و میر را شناسایی کرده است.
«افغانستان» با ثبت ۹ هزار و ۲۱۶ مورد ابتلا و ۲۰۵ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در میانه تشدید خشونت‌ها در این کشور، در آستانه بحرانی بهداشتی قرار گرفته است.
- کشور‌های آفریقایی
«آفریقای جنوبی» با ثبت ۲۰ هزار و ۱۲۵ مورد ابتلا و ۳۹۷ مورد مرگ و میر، کرونازده‌ترین کشور آفریقایی لقب گرفته است.
«مصر»، «الجزایر»، «مراکش»، نیجریه» و «غنا» دیگر کشور‌های آفریقایی هستند که به شکل جدی با چالش کرونا مواجه شده اند.
- اراضی اشغالی
رژیم صهیونیستی نیز ۱۶ هزار و ۶۹۰ مورد ابتلا و ۲۷۹ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا نفر به کرونا مبتلا شده کرونا مبتلا شده جان خود را از دست ساعات گذشته نفر جان خود آمریکای لاتین مورد ابتلا و ۳ زده ترین کشور دست دادند مورد جدید کرونا زده یک هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال