Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای برجسته اهل‌سنت ضمن محکومیت حرکات و اقدامات عده‌ای قلیل در اعلام زود هنگام عیدسعید فطر، این اقدام را بازی در زمین دشمن دانسته و صراحتاً اعلام کرده که اهل‌سنت در این‌باره تابع «تابع حکم مقام معظم رهبری» هستند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هرساله در روزهای پایانی ماه رمضان که کم‌کم بعد از یک ماه روزه‌داری به عید سعید فطر نزدیک می‌شویم، برخی افراد و گروه‌های خاص به‌دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی میان مسلمانان شیعه و سنی و اعلام زودهنگام جشن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمای برجسته اهل‌سنت ضمن محکومیت این حرکات و اقدامات عده‌ای قلیل، هرگونه اعلام زود هنگام عیدسعید فطر را بازی در زمین دشمن دانسته و صراحتاً در گفت‌وگو با خبرنگاران تسنیم اعلام کرده که اهل‌سنت در این‌باره تابع «تابع حکم مقام معظم رهبری» هستند.

عید فطر باید از سوی رهبر جامعه اسلامی اعلام شود

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سننندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به همه ملت ایران و مردم شریف استان کردستان؛ اظهار داشت: امیدوارم پس از یک ماه عبادت و روزه‌داری، نماز شکرانه با رعایت دستورالعمل بعداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خوانده شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به‌دنبال ایجاد تفرقه میان امت مسلمان هستند، به برخی ناهماهنگی‌ها در اعلام روز عید فطر اشاره کرد و گفت: نماز عید فطر با سایر نمازهای اعیاد تفاوت دارد و باید از سوی رهبر جامعه اسلامی اعلام شود و تبعیت از کشورهای بیگانه در برگزاری نماز عید فطر جایز نیست.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم عده‌ای افراد که به‌دنبال تفرقه و شکستن صفوف مسلمانان هستند را نخورند و اتحاد حفظ خود را حفظ کرده و در جشنی شرکت کنند که اتحاد و همبستگی در آن وجود داشته باشد.

هر کس با نظر مقام معظم رهبری مخالف باشد، مزدور استکبار جهانی است

ماموستا محمدامین راستی؛ عالم برجسته اهل‌سنت نیز با بیان اینکه برخی افراد در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اعلام زودهنگام عید فطر به دنبال تفرقه میان مسلمانان هستند؛ اظهار داشت: نه تنها در ماه رمضان بلکه در طول 12 ماهه سال 120 اکیپ ماه را رصد کرده و یقیناً اگر ماه را روئیت کنند، رسماً اعلام می‌کنند.

وی گفت: جای بسی تعجب است که اگر در برخی کشورهای بیگانگه ماه روئیت و جشن را اعلام کنند، مردم نیز در ایران و استان کردستان جشن بگیرند!

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: سؤال اینجاست آیا باید سران فاسد، شکم‌پرور و شهوت‌ران برای مسلمانان تصمیم بگیرند؟ خیر، همه ما تابع دفتر مقام معظم رهبری هستیم و هر کس با این نظر مخالف باشد، مزدور استکبار جهانی است.

«نماز عید فطر» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کردستان برگزار می‌شودوزیر بهداشت: امیدوارم برکت عید فطر منجر به همکاری بیشتر برای ارتقای سلامت جهان اسلام شود

همه مردم ایران اسلامی متفق‌القول با هم عید فطر را جشن بگیرند

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت با تبریک فرارسیدن عید فطر اظهار داشت: متأسفانه این روزها برخی افراد معلوم‌الحال در اعلام عید فطر، هر کدام برای خود مجتهدی شده و با اهداف خاص به‌دنبال دودستگی میان مسلمانان هستند در حالی‌که در ایران، روئیت هلال ماه شرط اعلام ماه قمری جدید و شروع و پایان ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه بانه با بیان اینکه عید فطر، عید بزرگ مسلمانان و مشترک میان شیعه و سنی است؛ تصریح کرد: امیدوارم امسال نیز همانند سالیان گذشته همه مردم متفق القول و با وحدت عید فطر را جشن گرفته و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

مسلمانان شیعه و سنی در برگزاری عید فطر تابع دستور و اعلام رهبر معظم انقلاب هستند

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان از همه مردم ایران اسلامی و کردستان خواست که در برگزاری نماز عید سعید فطر وحدت داشته و از روبوسی و دست‌دادن خودداری کنند و از دل با یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات جشن عید سعید فطر نزدیک شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر و پاک شدن کینه‌هاست، افزود: مسلمانان شیعه و سنی سراسر کشور در برگزاری نماز این روز متفق‌القول و تابع دستور و اعلام رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: هرچه وحدت و انسجام مسلمانان در روزهای وحدت‌بخشی چون عید فطر پیوسته‌تر باشد، ناامیدی و مأیوسی دشمنان بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/486/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس برگزاری نماز مقام معظم رهبری برجسته اهل سنت استان کردستان نماز عید فطر عید سعید فطر شیعه و سنی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره