Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناطق نوری در خاطرات خود می‌نویسد: دلیل شکست در انتخابات ۷۶، حمایت او از هاشمی و البته سخنرانی هاشمی درباره احتمال تقلب در نماز جمعه بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر ناطق نوری در خاطرات خود درباره رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد 76 می نویسد: «دوستان ما به آقای هاشمی زیاد انتقاد می‌کردند و به ایشان هم می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته من از آقای هاشمی و دولت ایشان در مجلس، چه برای لوایح و چه برای کابینه و همچنین از خود آقای هاشمی _ چون مورد حمله و هجمه بود_ مفصل دفاع می‌کردم. در مقطعی تحکیم وحدت و جریان مقابل، حمله به آقای هاشمی را شدید کرده بودند و نسبت های آمریکایی و غیر آمریکایی و این حرف ها به ایشان نسبت می‌دادند، یک سال جلو لانه جاسوسی بخش عظیمی از سخنرانی‌ام در دفاع از شخص هاشمی بود.

گفتم: «شما می‌گویید ایشان آمریکایی است. این را بدانید او کسی بود که در پرونده حسن‌علی منصور (نخست وزیر رژیم پهلوی) دستگیر شد. او کسی است که پیشکسوت است، کسی است که در حمله مسلحانه ضد آمریکایی آن موقع حضور داشته؛ ما جزو نوچه‌ها و دست پرورده های او در انقلاب هستیم.»

بنابراین طبیعی بود که مرا حامی مطلق ایشان بدانند و عده ای از مخالفان و جناح مخالف تبلیغ می‌کردند که اگر آقای ناطق بیاید، وضعیت مثل سابق خواهد شد. چون یک عده مذهبی که از آقای هاشمی دلخور بودند هم حرف داشتند، زیرا کارگزاران را وابسته به آقای هاشمی می‌دیدند. آن موقع کمی اباحه‌گری و... وجود داشت که مذهبی ها اعتقاد داشتند دولت آقای هاشمی عامل عمده آن است. به ویژه زمانی که دختر ایشان فائزه  به میدان آمد، زمینه آزادی های این‌چنینی فراهم شد.

ناطق نوری در ادامه می‌نویسد: «مسئله دیگر این که وقتی من از سیاست‌های اقتصادی دولت و شخص ایشان دفاع می‌کردم، می‌گفتند: پس ناطق که شق القمری نمی‌کند و تحولی در کشور ایجاد نمی‌شود؛ او هم راه رفسنجانی را ادامه می‌دهد. طبیعتا این جریان اثر خود را روی آرا می‌گذاشت. در واقع یکی از عواملی که سبب شد رای نیاورم، حمایت من از آقای هاشمی بود، به بیانی که عرض کردم و حمایت از آقای هاشمی، چوب خوردن داشت »

ناطق نوری می‌نویسد: «یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت من در انتخابات، موضع گیری آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بود. به نظر من ایشان مقهور جوسازی هایی شد که می‌گفتند تقلب می‌شود. ایشان می‌خواست به عنوان رئیس قوه مجریه که وزارت کشور هم زیر نظر اوست. ژستی بگیرد که نخیر من هستم و نمی‌گذارم تقلب سود. لحن صحبت ایشان که چرا می‌خواهید تقلب کنید، به معنی تایید آن همه جوسازی بود.

بالاخره هر کس می‌توانست بگوید این که از خودشان است دارد می‌گوید تقلب؛ پس معلوم می‌شود تقلبی وجود دارد. خطبه ایشان در نماز جمعه اثر بسیار سوئی در جامعه گذاشت و هیچ توجیهی ندارد. اخیرا شنیدم بعضی اطرافیان ایشان گفتند: ما در تحلیل های مان اشتباه کردیم؛ فکر می‌کردیم اگر آقای ناطق بیاید مستقل عمل می‌کند و خلاصه به آقای هاشمی توجه نمی‌کند و اگر آقای خاتمی بیاید بهتر است چون مشورت پذیر است، البته بعدا معلوم شد اشتباه کردیم».

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: هاشمی رفسنجانی ناطق نوری محمد خاتمی آقای هاشمی آقای هاشمی ناطق نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت

امیرعلی نبویان که اعلام کرده بود در سری جدید مسابقات مافیا شرکت نمی‌کند، در آخرین گفت‌وگوی خود به تقلب برخی بازیکنان این برنامه اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • حتی خود پرز هم نمی‌داند امباپه می‌آید یا نه!
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • لیست رویایی تیم ملی ایتالیا برای لیگ ملت‌ها؛ حضور یک بازیکن آمریکایی!
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست