Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی که پیامکی ثبت نام کرده اند، می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت راه برای بارگذاری مدارک مراجعه کنند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت طرح ملی مسکن اظهار داشت: در پی اتمام مرحله دوم ثبت نام طرح ملی مسکن که در اسفند ماه سال ۹۸ انجام شد، به لحاظ شرایط بهداشتی که بر کشور حاکم شد، به دو شیوه ثبت نام صورت گرفت؛ شیوه اول بر اساس شیوه قبل یعنی سامانه الکترونیکی وزارت خانه صورت گرفت و شیوه دوم از طریق ارسال پیامک انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که از طریق سامانه ثبت نام کردند جمعیتی حدود ۵۳۰ هزار نفر و کسانی که از طریق پیامک ثبت نام کردند، بیش از ۸۶۰ هزار نفر؛ کسانی که از طریق سامانه نام نویسی کردند، به دلیل اینکه مستندات و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کردند، قابلیت پالایش داشتند که در حال پالایش هستند؛ ما برای غربالگری دقیق‌تر، بررسی صلاحیت‌ها را به استان‌ها واگذار کردیم؛ بررسی‌های استانی در حال برگشت به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است که به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: ۸۶۰ هزار نفری هم که از طریق پیامک در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده بودند، پس از آنکه شرایط بهداشتی ایجاب کرده و مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای وزارت راه و شهرسازی صادر شود، از آنها برای ارائه و تکمیل مدارک دعوت به عمل خواهیم آورد؛ این افراد می‌توانند برای تکمیل ثبت نام، به سامانه الکترونیکی نیز مراجعه کرده و اطلاعات لازم را بارگذاری کنند.

محمودزاده افزود: علت اینکه ثبت نام‌ها را پیامکی کردیم، این بود که مردم به کافی نت‌ها مراجعه نکنند که در حال حاضر با توجه به بهبود شرایط کنترل کرونا، درخواست صدور مجوز را به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده‌ایم که احتمالاً طی چند روز آینده مجوز مربوطه صادر خواهد شد و تأییدشدگان برای بارگذاری مدارک می‌توانند به کافی نت‌ها برای تکمیل مدارک مراجعه کنند.

وی مجموع ثبت نام کنندگان در طرح ملی مسکن را ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی عنوان و اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما برای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، ۴۰۰ هزار واحد بود که ۱۰۰ هزار واحد آن به بافت‌های فرسوده اختصاص دارد؛ به متقاضیان ساخت مسکن در محدوده این بافت‌ها، تسهیلات نوسازی واحدهای خودمالک در محدوده‌های مصوب نابسامان شهری اعطا می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: ۳۰۰ هزار واحد نیز به صورت ساخت واحد جدید است که به نهادهای مربوطه شامل بنیاد مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شرکت عمران شهرهای جدید معرفی و جانمایی و واحدیابی می‌شوند؛ پس از تکمیل واحدها، نسبت به تحویل آنها اقدام خواهد شد.

وی در خصوص علت زیاد بودن ثبت نام‌ها گفت: پس از غربالگری‌ها، افرادی که واجد شرایط نباشند، حذف خواهند شد به خصوص که در ثبت نام پیامکی، برخی سرپرستان خانوار چند پیامک ارسال کرده‌اند؛ حتی مواردی داریم که تعدادی از ثبت نام کنندگان بیش از ۱۹۰ پیامک ارسال کرده‌اند بنابراین تمام اینها بر اساس ۴ شرطی که در آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن، اعلام شده، پالایش شده و خالص ثبت نامی ها اعلام می‌شوند.

مهر/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IP8 برچسب ها: مسکن ، مسکن ملی ، معاون وزیر راه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن مسکن ملی معاون وزیر راه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد

گزارشی ده طرح و لایحه و پنج اساسنامه و سه استعلام از دیوان عدالت ارایه می‌دهم.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها ایراداتی که داشت برطرف شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند مغایر شرع و قانون اساسی نبود، بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و نسبت به مواد آن ابهاماتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها خلاف شرع و قانون نبود.طرح استفساریه ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون و شرع نبود. لایحه دوفوریتی قانون تمدید پست جمهوری اسلامی ایران نیز هم خلاف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب را هشت فروردین به مجلس ارسال کردیم، افزود: اساسنامه ورزشکاران و قهرمانان مورد ایراد ما نیست و امیدواریم اتفاق خوبی برای ورزشکاران بیافتد.

وی با بیان اینکه اساسنانه صندوق نوآوری و شکوفایی هم خلاف شرع نبود، گفت: اصلاح اساسنانه مناطق آزاد تجازی کیش، اروند، آبادان، خرمشهر، ماکو و ارسباران مخالف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف ادامه داد: سه استعلام از دیوان عدالت اداری داشتیم که حاصل شکایت شهروندان به دیوان است و در شورای نگهبان بررسی می‌شود. دو مورد خلاف شرع نبود و به دیوان ابلاغ شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها