Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:40:26 GMT

ایران؛ دهمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۵۷۵۸

ایران؛ دهمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، داریوش اسماعیلی، در خصوص خام فروشی تاکید کرد: خام فروشی مواد معدنی در کشور و در استان فارس در حال کنترل بوده است و بر اساس قوانین توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های استان و کشور به دهمین تولید کننده آلومینیوم در جهان تبدیل شویم.

وی ادامه داد: تبدیل ارزش افزوده مواد معدنی در کشور و برطرف کردن نیاز صنایع داخلی از جمله سیاست گذاری‌های داخلی وزارتخانه صمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه، گفت: استان کرمان دارای ظرفیت‌های مختلفی در زمینه تولید سنگ‌های تزئینی دارد و اگر سرمایه گذاران به دنبال ایجاد ارزش افزوده در این بخش هستند باید با برنامه ریزی نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی در فارس اقدام کنند.

اسماعیلی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت خانه این است که نسبت به ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف بخصوص سنگ‌های تزئینی اقدام کند از این رو در تلاش است تا نسبت به جذب سرمایه گذار در این بخش اقدام کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص سیاست‌های کلان وزارت صمت نیز اظهار کرد: اولین سیاست گذاری ارائه اختیارات به مراکز استان‌ها است که این مهم در حال برنامه ریزی است و در تلاش هستیم تا با توجه به اجرای مقررات نسبت به تخصیص این اختیارات به مراکز استان‌ها اقدام کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: اختیاراتی که قرار است به مراکز استان‌ها اختصاص داده شود در حال احیا شدن بوده و قرار است این اختیارات به زودی ابلاغ شود.

معاون وزیر صمت افزود: طرح کاداستر یا هوشمند سازی اراضی مورد بهره برداری قرار گرفته پیشتر در کشور اجرا شد که این طرح تنها ١۵ درصد از ظرفیت آن در کشور مورد استفاده قرار گرفت و مقرر شده تا به زودی نسبت به افزایش سهم این طرح در کشور اقدامات بنیادینی انجام شود.

اسماعیلی افزود: بخشنامه‌های مختلف نه تنها برای بهره برداران بلکه برای وزارت خانه نیز مشکل ایجاد کرده است و از ابتدای امسال کارگروه مجزایی نسبت به بررسی بخش نامه‌های مختلف اقدام کرده است تا بتوان نسبت به کوچک کردن بخش نامه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 4932483 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: داریوش اسماعیلی وزارت صنعت معدن و تجارت معدن ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت دلار قیمت نفت حسین مدرس خیابانی وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده آمریکا قیمت خودرو قیمت یورو سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6090411

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود