Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال به عالم ماده به هر نحو‌(حتی در فتح خرمشهری که خود فرمود فتح ارزش‌هاست ) غفلت‌زا است، امام راحل در این بزنگاه ذهن‌ها را متوجه مسبب الاسباب فرمود که نکند خود و‌ فعل خود؛ ما را در لاک فروبرده و نور حقیقت را نبینیم.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: امام راحل (ره) در قصه فتح خرمشهر فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد ! این نشان می‌دهد انسان هنگام پیروزی سرمست از غرور گشته خود را کأن موثر تمام در فعل و انفعالات می‌داند، در این حالت دست خدا را دیدن موجب می‌شود باده غرور از سر رخت بر بندد، لذاست که امام فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

         

وی تصریح کرد: براساس آموزه توحید افعالی هرچه در عالم هست فعل خدا است، اشتغال به عالم ماده به هر نحو‌(حتی در فتح خرمشهری که خود فرمود فتح ارزشهاست ) غفلت زااست و امام به چه زیبایی ما را به یاد خدا انداخت.

سلیمی ادامه داد: تمام قدرت‌های مادی به صدام کمک کردند، خرمشهر از نظر ظاهری دژی تسخیرناپذیر بود، صدام عربده می‌کشید اگر خرمشهر را فتح کردید کلید بصره را به شما تحویل می‌دهم، خرمشهر فتح شد؛ در این اثنا یک درس لازم بود قدرت خدا بالاترین قدرت‌ها است، آن پیر روشن ضمیر فریاد زد: این کار خدا بود، یعنی قدرت او والاترین قدرت‌ها است، بلکه فقط یک قدرت در عالم هستی است و آن قدرت خدا«جل وعلا».   

وی ادامه داد: نصرت الهی مشروط است که :«أن تنصر والله ینصرکم » وبه تعبیر مولی الموالی:  لما رأی الله صدقنا ....رزمندگان صادقانه مجاهده کردند و خدا هم آنان را از جام ظفر سیراب کرد، اگر خرمشهر را خدا آزاد کرد همین خدا قادر است پیروزی‌های دیگر نیز نصیب کند این مژده راهگشا و امیدآفرین است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال خرمشهر امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نسبت به فعالیت جریان مرموزی هشدار داد که در سال‌های اخیر نه تنها درصدد حذف اندیشه‌های امام بوده، بلکه سعی داشته تصاویر متعلق به ایشان را نیز از ادارات و نهادهای دولتی حذف کند. 

به گزارش جماران، جواد امام به «صبح ما» گفت: به‌طور کلی، پروژه امام‌زدایی سالهاست که کلید خورده است و نشانه‌هایش را می‌توان در کنار گذاشتن مردم از اداره امور یا اختلال در انتخابات آزاد دانست. 

این فعال سیاسی تأکید کرد: جایگزین کردن تئوری آقای مصباح یزدی به جای اندیشه‌های بنیانگذار نظام، کار را برای بسیاری از صاحبان قدرت آسان کرده است، زیرا از نگاه آنها مردم، حق و نقشی در اداره کشور ندارند و این یعنی حرکت برخلاف آرمان جمهوریت.

وی در پاسخ به اینکه مسئولین از حذف تصاویر امام و جایگزینی آن با تصویر رئیس جمهور چه هدفی را دنبال می‌کنند، گفت: علت این نوع اقدامات را باید در رفتارهای زشتی جست و جو کرد که بوی قدرت‌طلبی و انحصار می‌دهند. شما ببینید اگر با درشت‌گویی‌های یک معمم درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام که خاتم پیغمبران را گوشت تلخ خطاب کرد، برخورد می‌شد، یک عده نیز که تمام موقعیت امروزشان مدیون کار بزرگ امام است، به خود اجازه نمی‌دادند تصویر ایشان را حذف کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در تحلیل تازه‌ترین اقدام، یعنی تغییر نام خیابان یادگار امام دماوند و جایگزین کردن نام مرحوم عسگراولادی به جای آن افزود: آنچه دارد به مردم مخابره می‌شود، این است که نیازی به نام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیست و گویا قرار است هر چیزی که منتسب به امام است، به مرور زمان کنار گذاشته شود. از تصاویر امام گرفته تا تابلوی خیابان‌ها به نام ایشان، به تدریج در حال حذف شدن هستند تا ماهیت افراد مستقر در قدرت، بیشتر از گذشته نمایان شود.

جواد امام در پایان، با اشاره به تفاوت‌های اندیشه‌ای امام با آنچه امروز وجود دارد، اظهار داشت: امام هیچ‌گاه، حکومت بر مردم را بدون مشارکت آنها جایز نمی‌دانست و همواره به کارگزاران نظام تشر می‌زد که مبادا در تصمیم‌گیری‌های خود، مردم را لحاظ نکنند. اسلام مدنظر ایشان هم، رحمانی بود، اما متأسفانه اسلامی که امروز از سوی مدعیان حذف نام امام ترویج می‌شود، شباهت زیادی به اسلام طالبانی دارد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است