Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت و مناسبت‌هایی مثل آزادسازی خرمشهر سوژه‌های وحدت‌آفرینی‌ هستند که می‌تواند از سوی مردم و البته سلبریتی‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز سالروز آزادسازی خرمشهر است؛ مناسبتی که در تقویم دفاع مقدس جایگاه خاصی دارد و چه بسا به عنوان طلیعه تمام اتفاقات جذاب و خوشایند این فرهنگ به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوژه‌ای که همه‌ساله گرامی‌اش می‌دارند و خود دستمایه بسیاری از تولیدات فرهنگی و هنری هم شده اما شاید به قدر کفایت نیست. دفاع مقدس مثل خود شهدا از آن دست حلقه‌هایی است که مذهبی تا روشنفکر ایرانی هم نمی‌شناسد و تا بوده مایه اجر و قرب است.

سینما شاید به جز یکی دو فیلم محترم مثل «روز سوم» هنوز که هنوز است چندان روی خوشی به یکی از برندهای دوران دفاع مقدس یعنی آزادسازی خرمشهر نشان نداده اما مورد علاقه هنرمندان است و این را هر از گاهی علنی‌تر نیز اعلام می‌دارند.

هرچند سلبریتی‎هایی که نسبت به هر اتفاق بی‌خود و با خود واکنش نشان می‌دهند تا از قافله دیگر هنرمندان در فضای مجازی عقب نیفتند، کمی نسبت به این اتفاقات دچار خودسانسوری می‌شوند. ترسی ناخواسته که فکر می‌کنند اگر علاقه خود را نسبت به این موضوعات نشان دهند، ممکن است مورد هجوم فیک‌های مجازی قرار گیرند!

در سالروز آزادسازی خرمشهر و درحالی که کم‌کم باید شاهد هشتگ‌های #خرمشهر #خونین_شهر #آزادسازی_خرمشهر #قهرمانان-وطن و البته خلاقیت‌های ادبی و هنری بود، می‌توان صفحات مجازی سلبریتی‌ها را رصد کرد. کافی است یکی علقه درونی‌اش به شهدا و دفاع مقدس را جار بزند تا بقیه نیز به راحتی در اینباره اعلام وجود کنند.

نوید محمدزاده سراغ #خرمشهر می‌رود و اینگونه از این روز یاد می‌کند:

پرویز پرستویی می‌نویسد:

«سوم خرداد؛ روز مقاومت وآزاد سازی خرمشهر

روح همه شهداو جانبازانی که با خون خود باعث آزادی خرمشهر شدند و حماسه آفریدند شاد و یادشان گرامی.»

و این قضیه در برخی صفحات مجازی هنرمندان در این ساعات ادامه خواهد یافت. نکته جالب کامنت‌هایی است که ذیل این پست‌ها گذاشته می‌شود و اتفاقا همه نیز از نوع واکنش‌های هنرمندان استقبال می‌کنند؛ «زنده‌باد مردمان ایرانی غیرتی‌ها مشتی‌ها، درود بر مرام و شعورت هنرمند، ایولا، شهدای ناموس و خاک ایران، زنده باد قهرمانان وطن، مرد اینها بودن و ... »

تواریخ، مناسبت‌ها و چهره‌هایی دفاع مقدسی که به نقل از حبیب احمدزاده باید چراغ راه آینده باشد؛ «گذشته که نباید آب راکدی باشد که از فرط تکرار به باتلاق تبدیل شود، گذشته باید چراغ راه باشد، تخته پرشی باشد برای بهتر و زودتر رسیدن به آینده...» می‌توانند وحدت‌آفرین باشند و چه بهتر از مدافعان دیروز وطن و امروز حرم و نیز رزمندگان و مدافعان سلامت این روزها.

مصادیق این نوع کلیدواژه‌های پراستقبال در شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به وفور دیده شد و توانست حتی ترند اول رسانه‌های خبری و مجازی دنیا را متعلق به خود کند.

اینها سوژه‌های جذاب و وحدت‌آفرین‌اند که نه فقط در مورد این شهید بزرگوار بلکه می‌تواند همچنان از سوی مردم و البته سلبریتی‌ها که صفحاتشان یک بلندگوی رسانه‌ای هم هست دنبال شود. کافی است این علقه ذاتی‌شان را بی‌واهمه از فیک‌های مجازی به رخ بقیه بکشند.

انتهای پیام /4143/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس سالروز آزادسازی خرمشهر مدافعان حرم شهدای دفاع مقدس سلبریتی مدافعان سلامت آزادسازی خرمشهر سلبریتی ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد