Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:48:24 GMT

ستاد هماهنگی اعلام عید فطر در مهاباد تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۶۴۳۰

ستاد هماهنگی اعلام عید فطر در مهاباد تشکیل شد

حجت‌الاسلام حیدرعلی پوراحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار این ستاد علاوه بر رصد ماه شوال در مناطق مختلف این شهرستان، هماهنگی در اعلام زمان دقیق عید سعید فطر در مساجد است.

وی اضافه کرد: جمعی از معتمدان و روحانیون این شهرستان داوطلبانه برای رفتن به ارتفاعات و رویت هلال ماه شوال اعلام آمادگی کردند که این افراد در صورت رویت ماه با ستاد هماهنگی اعلام عید فطر مهاباد هماهنگ خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد فردا (یکشنبه) روز عید سعید فطر خواهد بود، افزود: پس از اعلام عید سعید فطر از سوی نهاد رهبری، اعضای ستاد هماهنگی اعلام عید فطر مهاباد نیز در مساجد، پایان یافتن ماه رمضان را اعلام می‌کنند. 

وی از مومنان و روزه‌داران خواست با توجه به اینکه نتایج رصد گروه‌‍‌های استهلال از سوی رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود، به برخی اخبار نادرست و کذب در این زمینه که در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند.

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد اظهار داشت: براساس مبانی فقهی مذاهب اسلامی استفاده از آیات قرآنی، احادیث نبوی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان علمی در حوزه نجوم برای مشاهده هلال ماه ضروری و تبعیت از نظر حاکم و رهبر اسلامی واجب است.

حجت‌الاسلام پوراحمدی گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا مهاباد به منظور حفظ سلامتی مومنان، با توجه به شیوع بیماری کرونا، نماز عید فطر در مساجد این شهرستان برگزار نمی‌شود. 

اختلاف بر سر آغاز ماه‌های قمری به ویژه ماه مبارک رمضان که حتی یک روز جابجایی آن با حرمت و وجوب روزه مقارن است، اهمیت بررسی علم نجوم را در بین علمای اسلامی دوچندان کرده است.

گاه‌شمارهای کشورهای اسلامی بر ۱۲ ماه قمری قرار گرفته اما تعیین زمان دقیق آغاز ماه مبارک رمضان و ماه ذی‌الحجه به دلیل وجود ۲ فریضه واجب روزه و حج در بین مسلمانان جهان از حساسیت خاصی برخوردار است.

برچسب‌ها عید سعید فطر مهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر مهاباد عید سعید فطر مهاباد عید سعید فطر اعلام عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان پایه اقتدار حکومت اسلامی را مردم دانست و با بیان اینکه هرجا خطا کرده‌ایم جاهایی بوده که از حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی غفلت کرده‌ایم، گفت: باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شورا پل ارتباطی بین دولت و مردم است، حال چه شورای اسلامی شهر باشد چه مجلس شورای اسلامی. ضرورت دارد در جریان اقتصادی و تولیدی مردم را مشارکت دهیم و آنان را تشویق به کسب و کار و مشارکت در کارهای تولیدی و اقتصادی کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان علاوه بر قانون شناسی، فرصت‌های موجود را شناسایی کنند. همچنین استفاده از پیمانکاران بومی به خصوص در طرح‌های کوچک شهرداری‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناقصه محدود مسابقه محلی است، بیان کرد: باید مناقصه‌ها محدود برگزار شود و از ظرفیت پیمانکاران استان در پروژه‌های کوچک استفاده شود.

شفقت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در داخل استان بهره‌برداری شود و ارزش افزوده در شهرداری‌ها مساله‌ای مهم است، اضافه کرد: در استفاده از پیمانکاران بومی به ویژه در کارهای کوچک تعلل نکنید.

وی عنوان کرد: لرستان استانی سیل‌خیز است و ضرورت دارد منابع طبیعی، محیط زیست در اطراف شهر عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری را انجام دهند.

شفقت برساماندهی رودخانه‌های لرستان تاکید کرد و افزود: اختلاف‌نظری بین شهرداری خرم‌آباد و آب منطقه‌ای لرستان روی ساماندهی خرم‌رود وجود دارد که باید حل و فصل شود و هر کدام از آن‌ها که متولی محسوب می‌شوند موظف به ساماندهی رودخانه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل