Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:21:07 GMT

آزادسازی خرمشهر سند دلاوری در کارنامه دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۶۴۸۶

آزادسازی خرمشهر سند دلاوری در کارنامه دفاع مقدس است

آیت‌الله «قربانعای دری نجف‌آبادی» روز شنبه در آیین گرامیداشت  سالروز آزادسازی خرمشهر در محل سپاه روح‌الله استان مرکزی، افزود: سوم خرداد یادآور  ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: با فتح خرمشهر همه قدرتمندان متکبر و مغرور جهان در حیرت فرو رفتند و بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سترگ برای نسل‌های حاضر انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: رزمندگان اسلام با تکیه بر سلاح تقوا و توکل بر خدا از نیمه های فروردین ۱۳۶۱ با طراحی برنامه‌های تهاجمی توانستند پس از ۵۷۶ روز مجاهدت، خرمشهر را آزاد کنند و این درحالی بود که دشمن با پشتیبانی قوی کشورهای استکباری می‌جنگید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: رژیم بعثی با حمایت بیش از ۴۰ ابرقدرت جهان توانست در روزهای اول جنگ خرمشهر را به تصرف خود درآورد و سودای تصرف تمامی خاک استان خوزستان را داشت اما در سایه غیرت و ایثار و ولایتمداری رزمندگان اسلام این توطئه شوم ناکام ماند.

وی در خصوص روز قدس نیز گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری آزادی فلسطین و قدس شریف تنها با مجاهدت در راه خدا امکان‌پذیر است و ملت فلسطین باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند.

در این آیین جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان عملیات بیت‌المقدس استان مرکزی تجلیل شد.

بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از رزمندگان استان مرکزی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند که ۲۷۰ نفر از آنها به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

برچسب‌ها استان مرکزی شهید امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی شهید امام جمعه اراک استان مرکزی شهید امام جمعه اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد