Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@01:00:01 GMT

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۶۵۸۰

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴  تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان ویروس کرونا ، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۴۰ هزار و ۴۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۶۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۳ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان دو میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۹۵ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۴۴ هزار و ۵۸۳ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.

همچنین از میان دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۳ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۳ مورد، معادل ۸۶ درصد از کل موارد بهبود یافته و تنها ۳۴۰ هزار و ۴۰ مورد معادل ۱۴ درصد از موارد جان باخته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری ویروس کرونا محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

برزیل با افزایش شمار مبتلایان جدید خود از اسپانیا و سپس روسیه در جدول کشورهای درگیر کرونا پیشی گرفته و در رتبه دوم جهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:نتیجه آزمایش واکسن ویروس کرونا روی انسان مشخص شد

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۶۴۵ هزار و ۹۴ مبتلا، ۹۷ هزار و ۶۴۷ قربانی

۲.  برزیل ۳۳۲ هزار و ۳۸۲ مبتلا، ۲۱ هزار و ۱۱۶ قربانی

۳.  روسیه ۳۲۶ هزار و ۴۴۸ مبتلا، ۳۲۴۹ قربانی 

۴. اسپانیا ۲۸۱ هزار و ۹۰۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۲۸ قربانی

۵. انگلیس ۲۵۴ هزار و ۱۹۵ مبتلا، ۳۶ هزار و ۳۹۳ قربانی

۶. ایتالیا ۲۲۸ هزار و ۶۵۸ مبتلا، ۳۲ هزار و ۶۱۶ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۲ هزار و ۲۱۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۸۹ قربانی

۸. آلمان ۱۷۹ هزار و ۷۱۳ مبتلا، ۸۳۵۲ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۴۲۷۶ قربانی

۱۰. ایران ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ مبتلا، ۷۳۰۰ قربانی

کشورهای هند با ۱۲۵ هزار و ۱۴۹ مبتلا، پرو با ۱۱۱ هزار و ۶۹۸ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۷۱ مبتلا، کانادا با ۸۲ هزار و ۴۸۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۶۷ هزار و ۷۱۹ مبتلا، مکزیک ۶۲ هزار و ۵۲۷، شیلی با ۶۱ هزار و ۸۵۷ مبتلا، بلژیک با ۵۶ هزار و ۵۱۱ مبتلا و پاکستان با ۵۲ هزار و ۴۳۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل هلند، قطر، اکوادور، بلاروس، سوئد، سوئیس، سنگاپور، بنگلادش، پرتغال، امارات متحده عربی، ایرلند، اندونزی، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی هستند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا دو میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس