Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

انجمن صنفی شرکت‌های نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه‌ای به وزارت صمت تاکید کرد که با  بررسی انجام‌شده درباره افزایش قیمت مواد اولیه موردنیاز و در نظر گرفتن افزایش هزینه‌های نیروی انسانی، افزایش قیمت بانداژ تناسبی با این‌گونه افزایش‌ها نداشته و بسیار بیشتر از حد منطقی است. 

به گزارش تین نیوز، در واگن‌های باری یکی از قطعات یدکی و پرهزینه، که در اثر سایش بین چرخ واگن‌ها و ریل خط راه‌آهن مصرف و نیاز به تعویض دارد بانداژ چرخ است که کلیه شرکت‌های دارای واگن‌های باری برای واگن‌های خود نیاز به این قطعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باوجوداینکه این قطعه تنها توسط 2 شرکت داخلی ساخته می‌شود، اما به دلیل انحصار در داخل قیمت این قطعه در چند وقت اخیر 5.5 برابر افزایش داشته است. 

در نامه مدیر انجمن صنفی شرکت‌های نقل ریلی و خدمات وابسته به وزارت صمت آمده است: در حال حاضر این قطعه تنها توسط 2 شرکت داخلی به نام شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت کفریز اصفهان تولید می‌شود که در سال‌های اخیر برای حمایت از تولید داخل، اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بانداژهای موردنیاز خود را از شرکت‌های مذکور تأمین کرده‌اند.

اما به نظر می‌رسد تولید انحصاری این قطعه توسط این  2 شرکت و عدم وجود بازار رقابتی در داخل کشور، موجب شده شرکت‌های مذکور قیمت این قطعه را به‌صورت ماهیانه افزایش دهند به‌‌گونه‌ای که بر اساس خریدهای انجام‌شده در طی کمتر از سه سال گذشته، قیمت به حدود 5.5 برابر افزایش یافته است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: در بررسی انجام‌شده در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه موردنیاز و در نظر گرفتن افزایش هزینه‌های نیروی انسانی، افزایش قیمت بانداژ تناسبی با این‌گونه افزایش‌ها نداشته و بسیار بیشتر از حد منطقی است.

همچنین انجمن در این نامه خواستار افزایش تعداد شرکت‌های تولیدکننده این قطعه شده و تأکید کرده که شرکت‌های زیرمجموعه انجمن اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهند داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت های ریلی قطعات واگن بانداژ افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است