Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان دلیر و جان برکف اصفهانی با حضور در خط مقدم خرمشهر اولین‌ها را به نام خود ثبت کردند و طلایه‌دار دفاع مقدس شدند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، با دستور حمله هوایی و پس از آن لشکرکشی زمینی، رئیس جمهور عراق در سال 59 بر طبل جنگ نواخت و با چندین لشگر به طور گسترده به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین رزمندگان دلیر و جان بر کف اسلام که به خرمشهر رفتند از استان اصفهان بود و حضور نخستین یگان تیپ امام حسین(ع) و تیپ نجف اشرف از اصفهان سبب شد تا اولین‌ها در خرمشهر به پای اصفهانی‌ها ثبت شود.

اصفهان به واقع طلایه‌دار دفاع مقدس است به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در سفری که به اصفهان داشتند در بخشی از بیاناتشان فرمودند که «... اصفهان شما در خیلی از میدان‌ها جلوتر از دیگران حرکت کرد. از جمله در میدان جنگ،  میدان شهادت و در به وجود آوردن اساس سپاه. بنده در سال اول خیلی از جاها می‌رفتم و می‌دیدم فرمانده را از مرکز یک جوان اصفهانی فرستاده‌اند. رفتیم بلوچستان دیدیم اصفهانی است. رفتیم مازندران دیدیم اصفهانی است. رفتیم مشهد دیدیم اصفهانی است. خوب مشهد که یک جای دورافتاده‌ای نیست. مثلا یا مازندران که یک گوشه پرت شده کشور نیست. اما عنصری که رفته بود آنجا سپاه را برای اولین بار پایه‌گذاری بکند یک جوان اصفهانی بود. حقیقتا چهره‌های شهدای برجسته اصفهان همین حالا مثل ستاره دارند می‌درخشند. همین حالا راه انقلاب را به ما نشان می‌دهند.»

ناگفته‌های یک رزمنده از عملیات فتح خرمشهر / دشمن با تمام توان برای فتح خرمشهر به میدان آمده بودجلوه‌هایی از رشادت رزمندگان اصفهانی در عملیات آزادسازی خرمشهر؛ تصاویری کمتر دیده شده که در تاریخ به یادگار ماند400 برنامه با محوریت فضای مجازی به مناسبت آزادسازی خرمشهر در گلستان اجرا می‌شود استان اصفهان با تقدیم بیش از 23 هزار شهید، 48 هزار و 200 جانباز و 3 هزار و 500 آزاده، برترین آمار ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده که این تعداد شمار گویای نقش مهم و تاثیرگزار اصفهان در دوران 8 سال دفاع مقدس است.

لشگرهای امام حسین (ع) به فرماندهی شهید حسین خرازی، نجف اشرف به فرماندهی شهید احمد کاظمی، محوری‌ترین یگان‌های عمل‌کننده عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس بودند که برای اولین بار شهیداحمد کاظمی با بی‌سیم مژده آزادسازی خرمشهر را مخابره کرد.

رزمندگان اصفهانی لشکر 14 امام حسین (ع) با شور و حال ویژه‌ای خود را آماده دفاع از کشور و شرکت در عملیات‌‌ها می‌کردند. این معنویت و اشتیاق از صحبت‌های آنان نیز به خوبی قابل مشاهده بود. فیلم‌ها و تصاویر به جا مانده از صحبت‌های رزمندگان قبل از این عملیات گویای همین موضوع است.

مهدی جانی پور عکاس و خبرنگار دفاع مقدس قبل از عملیات بیت المقدس مصاحبه‌ای با چند تن از رزمندگان داشته است که برای نخستین بار در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.

انتهای پیام/169/ش R41346/P/S6,51/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزادسازی خرمشهر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اجرای این طرح برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف از ۲۵ فروردین در سراسر کشور از جمله در اماکن و معابر عمومی، واحد‌های صنفی و خودرو‌ها آغاز شده است.
سردار محمدرضا هاشمی فر با بیان اینکه اولویت اصلی پلیس، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده است افزود: نیرو‌های انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، وظیفه دعوت مردم را به قانون مداری دارد، اگر هنجارشکن در مرحله اول که تذکر زبانی است، پذیرفت که هیچ، اما اگر بخواهد از قانون سرپیچی کند، اعمال قانون می‌شود.
بانوان شرکت کننده در این برنامه، تداوم اجرای طرح نور از سوی فراجا را خواستار شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش