Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: سطح زیر کشت ارقام پُرمحصول برنج در گیلان از ۲۱ هزار و ۳۸۱ هکتار با ۳۰ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۷۹۵ هکتار رسید.

او  با بیان اینکه با همت کشاورزان، شرایط مناسب آب و هوایی و سازگار با کشت برنج و نیز خاک حاصلخیز، امسال سال زرعی بهتری در مقایسه با پارسال خواهیم داشت، افزود: ارقام پُرمحصول رش، گوهر، آنام، گیلانه، خزر و شیرودی امسال در شالیزار‌های استان کاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان،  با اشاره به اینکه کشاورزان می‌توانند با دانش بومی و ظرفیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی که در استان وجود دارد، به توسعه هر چه بیشتر کشاورزی کمک کنند ، گفت:بر اساس آمار‌های رسمی، گیلان ۲۳۸ هزار و ۱۲ هکتار سطح زیر کشت برنج دارد که بیش از ۳۰۰ هزار بهره بردار، مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند.

درجانی افزود: ارقام کیفی و بومی هاشمی، علی کاظمی، بی نام و صدری در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود.

او تصریح کرد: گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار  ۴۰ درصد از برنج کشور را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان گیلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء برنج در گیلان

با شروع فصل شالی کاری در گیلان،کشاورزان گیلانی نشاء برنج را آغاز کردند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077538 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • نشاءکاری برنج در گیلان
  • (تصاویر) نشاء برنج در گیلان
  • نشاء برنج در گیلان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد