Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن فرهنگی ایران در لبنان با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی را غده سرطانی عنوان کرده‌اند، گفت: همزیستی و سازشکاری با این غده سرطانی محال است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، عباس خامه‌یار در نشست مجازی (وبینار) با عنوان «فرهنگ روز قدس در مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» گفت: اصل طرح روز قدس که امام خمینی(ره) در سال نخست پس از پیروزی انقلاب آن را مطرح کردند، طرحی جنبشی، فرهنگی، بسیجی و مردمی بود تا در وجدان این امت بیداری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان 

وی افزود: انتخاب روز جمعه آخر از ماه رمضان و نامگذاری آن به نام قدس نیز مفاهیم بسیاری را در بر دارد؛ «قدس الاقداس» درون خود فرهنگ مقابله با سازشکاری با رژیم صهیونیستی را نهفته دارد. صاحب این طرح و مهندس بارز آن، امام راحل راهبرد و دیدگاه همه جانبه‌ای را برای این طرح دارد.

خامه‌یار عنوان کرد: طبق این دیدگاه، ساده‌انگاری خواهد بود چنانچه بخواهیم «وجود اسرائیل» را به‌عنوان نوعی از انواع اشغالگری فرض کنیم، بلکه چنین امری چیزی نیست جز استعمار و شعار «از نیل تا فرات» نیز طرحی استعمارگرانه کامل و ادامه‌دار به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: بدون شک دیدگاه راهبردی ایران درباره تأسیس رژیم صهیونیستی و استمرار بخشی وجود آن، برپایه همین نظریه استوار است. مفاهیم ایدئولوژیک و عقیدتی امام خمینی(ره) در 50 سال مبارزه خود با استکبار در همین راستا بود، به‌گونه‌ای که ایشان رژیم صهیونیستی را غده سرطانی در کالبد امت اسلامی توصیف کردند و محال است که انسان بتواند با غده سرطانی همزیستی داشته باشد. بنابراین همزیستی و سازشکاری با رژیم غاصب صهیونیستی غیر ممکن خواهد بود.

صهیونیزم تهدیدی برای وجود اسلامی است

رایزن فرهنگی ایران در لبنان تأکید کرد: دیدگاه ایران درباره وجود رژیم منحوس صهیونیستی بر این مبناست که معتقدیم آن‌ها دارای راهبردها و طرح‌های بسیار عمیق‌تر از آنچه برخی از شخصیت‌های رسمی متصور می‌کردند، هستند. این اشخاص بر این واقعیت موجود اسرائیلی تأکید می‌ورزند که طرح وجودی اسرائیل مبتنی بر اشغال سرزمین عربی یا بخشی از آن استوار است، در حالی که دیدگاه ایرانی(نظر امام خمینی) بر این اساس استوار است که به این موضوع از منظر وجودی نگاه می‌کند؛ یا به عبارتی آن را تهدیدی در مقابل وجود اسلامی قلمداد می‌نماید و به اشغال سرزمین یا یک منطقه عربی اکتفا نمی‌کند.

خامه یار گفت: اسرائیل عاملی استعماری، استکباری، امپریالیستی غربی در عمق جهان عرب به‌شمار می‌رود همین امر روشن کننده تفاوت ماهوی و بسیار بزرگ بین دو دیدگاه یاد شده در بالا است. از این رو تمام موضع‌گیری‌های امام خمینی و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بر این اساس استوار است که رژیم صیهونیستی را عامل اصلی تمام بحران‌ها و نابسامانی‌های موجود در منطقه می‌دانند.

وی تأکید کرد: به معنای دیگر باید گفت بر اساس دیدگاه امام راحل، استمرار حیات اسرائیل یعنی استمرار استعمار و نظام سلطه‌گر غرب بر عقل و اندیشه انسان عربی و اسلامی. امام خمینی از همان آغاز نهضت خود در سال ۱۳۴۲، بر جدایی بین استعمار و استبداد تأکید کردند و در سخنرانی مشهور خود که در مدرسه فیضیه شهر مقدس قم ایراد شد به روشنی این موضع اتخاذ شد. ایشان در سخنان خود  ۱۸ بار به اسرائیل و ۱۵ بار به شاه اشاره کردند.

انقلاب اسلامی ایران براساس مقابله با استعمار و توسعه‌طلبی استعماری اسرائیل بنیان نهاده شد تا از نقشه‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل جلوگیری نماید که یکی از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب همانا جلوگیری از تثبیت و توسعه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و منطقه است.

به گزارش آنا، به مناسبت روز جهانی قدس نشستی مجازی (وبینار) با عنوان «فرهنگ روز قدس در مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» برگزار شد.

در این نشست مجازی شخصیت‌های بین‌المللی همچون «شیخ‌ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت؛ «معن بشور»، رئیس مرکز عربی بین‌المللی ارتباط و همبستگی؛ «قاسم صالح»، دبیرکل کنفرانس احزاب عربی؛ «ادریس هانی»، نویسنده و پژوهشگر مراکشی و «عباس خامه‌یار»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی روز قدس رایزن فرهنگی ایران در لبنان رژیم صهیونیستی ایران در لبنان رایزن فرهنگی امام خمینی غده سرطانی خامه یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی پاسخ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به طرح پیشنهادی آتش‌بس را از میانجیگران دریافت کرده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی در حال بررسی پاسخ حماس برای واکنش رسمی به آن است.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجیگران مصری و قطری ارائه‌شده موافقت کرده است.

جنبش حماس اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه را به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر اعلام کرده است.

کد خبر 6098722

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است