Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:58:52 GMT

رسیدگی به 400پرونده در ماه، یک جهاد قضائی است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۴۱۲

رسیدگی به 400پرونده در ماه، یک جهاد قضائی است

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: تلاش یک قاضی برای رسیدگی به بیش از 400 پرونده در ماه با حفظ کیفیت یک حرکت جهادی قابل‌تحسین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اکبر شمس در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگاه عمومی بخش زارچ افزود: ورودی بیش‌ازحد پرونده به دستگاه قضائی امان را از قضات بریده و آنان را به مرز فرسودگی رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از اولویت‌های سند تحول قوه قضائیه است که در همه ارکان قوه قضائیه به آن پرداخت‌شده است.

این مقام قضائی با اشاره به  تعداد بالای تائید آراء دادگاه بخش در زارچ و کمترین نقض آن در محاکم عالی تجدیدنظر تصریح کرد: این مهم نشان از دقت نظر و تلاش اثرگذار رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ بوده است.

وی کاهش جمعیت کیفری، حبس زدایی و استفاده از مجازات جایگزین حبس را از اولویت‌های دستگاه قضائی برشمرد و ابراز داشت: رشد 50 درصدی استفاده از احکام جایگزین حبس در دادگاه‌های عمومی بخش زارچ نشان از همین موضوع را دارد.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان از مبارزه با فساد به‌عنوان یکی دیگر از مسائل مورد اهتمام در قوه قضائیه یادکرد و گفت: پس از انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، بحث مبارزه با فساد به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این مبارزه به‌صورت جدی در درون و بیرون دستگاه قضائی دنبال شده است.

وی تکریم ارباب‌رجوع و احترام به مراجعین را مهم‌ترین سند تحول قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: بحث تکریم مراجعین و حفظ ارزش‌های انسانی از حالت شعاری خارج‌شده و یک مسئله مورد اهتمام برای تمام کارکنان قضائی و اداری دادگستری است و عدم اعلام نارضایتی  در 2 سال گذشته از رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ خود گواه این مدعی است.

شمس، تعامل بیشتر دستگاه قضائی با سایر نهادهای اجتماعی جامعه را از دیگر شاخصه‌های قوه قضائیه در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی ذکر کرد و بیان داشت: حضور بیشتر مقام‌های قضائی در کنار سایر مسئولان دولتی و دیگر گروه‌های اجتماعی و مردم‌نهاد به تقویت دستگاه قضائی منجر شده و رضایت بیشتر مردم را به دنبال داشته است.

شایان‌ذکر است در این مراسم ضمن تقدیر از محمدحسین دهقانی زاده به‌عنوان رئیس سابق دادگاه عمومی زارچ حسین رعیت به‌عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش زارچ معرفی گردید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد قوه قضائیه جهاد قاضی دستگاه قضائی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حضور قضات به ویژه دادستان‌ها در بطن جامعه، دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در شامگاه سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در مسجد مفتخر در منطقه قیطریه، ضمن شرکت در نماز مغرب و عشا با نمازگزاران دیدار و به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی مدون دادستانی تهران، به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی مساجد پایتخت، معاونان و سرپرستان هر ناحیه از دادسرای تهران مأموریت یافته‌اند در معیت تعدادی از قضات، به صورت ماهانه در مساجد واقع در نواحی دادسرای تحت مدیریت خود حضور یافته و نسبت به حل مشکلات و ارشاد قضائی شهروندان اقدام کنند.

گفتنی است دادستان تهران و معاونان وی، علاوه بر حضور ماهانه در مساجد، در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای تهران، نیز ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی و دستورات و ارشادات لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر 6087186

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان