Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمور باقری از صادرات 168 هزار و 970 تن کالا توسط 6 هزار و 862 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در 2 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به تاثیرات شیوع بیماری کرونا در مبادلات مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: مبادلات تجاری این استان با کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک بدون توقف و با رعایت کلیه موازین بهداشتی تداوم دارد اما با کشور پاکستان از طریق پایانه مرزی میرجاوه با توجه به بستن مرز مشترک از سوی کشور مذکور با مشکلاتی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط استانداری سیستان و بلوچستان، این اداره کل، اداره کل گمرکات استان و سایر دستگاه های متولی و رایزنی های به عمل آمده توسط وزارت امور خارجه، کشور پاکستان بعد از حدود دو ماه تعطیلی از 24 اردیبهشت ماه مجوز ورود محدود ناوگان به خاک خود را از طریق مرز میرجاوه صادر نمود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت انجام شده از مرزهای زمینی و دریایی این استان را نیز در مدت مذکور47 هزار و 735 تن  عنوان کرد که توسط 2 هزار و 110 دستگاه کامیون جابجا شده است.

باقری در پایان با اشاره به اهمیت مراقبت های پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: همکاران ما در این اداره کل علاوه بر نصب بنرهای آموزشی در محوطه پایانه های مرزی میلک و میرجاوه روزانه اقدام به ضدعفونی محوطه پایانه ها و کامیون های ورودی و خروجی می نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حمل و نقل اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان