Web Analytics Made Easy - Statcounter

تردد روزانه بخش فراوانی از جمعیت شاغل شهرستان بهارستان به پایتخت، نیاز به مترو را به یک مطالبه عمومی بین مردم و مسئولان تبدیل کرده است. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، شهرستان بهارستان با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر یکی از شهرستان‌های پرتراکم کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد بخش اعظم جمعیت شاغل این شهرستان به ویژه شهر نسیم‌شهر به پایتخت، روزانه حجم فراوانی از ترددهای برون‌شهری را به خود اختصاص می‌دهد که گذشته از صرف زمان بسیار در مسیر رفت‌وآمد، هزینه‌های بسیاری را به جمعیت کم‌برخوردار شهرستان بهارستان تحمیل می‌کند.

مسئولان شهرستان بهارستان بر این باور هستند که با اتصال مترو به این شهرستان می‌توان حمل و تقل عمومی را گسترش و در کاهش ترافیک و آلودگی هوا نقش به سزایی را ایفا کرد؛ از این‌رو همواره یکی از مطالبات به حق مردم بهارستان و نسیم‌شهر اتصال خط مترو تهران- اسلامشهر به نسیم‌شهر است تا بتوان با کاهش مدت زمان سفر در تردد به شهر تهران از اتلاف زمان جلوگیری شود.

بهره‌بردارى از ١٢ ایستگاه خط ٦و ٧ متروی تهران تا پایان سالبهره‌بردارى از ١٢ ایستگاه خط ٦و ٧ متروی تهران تا پایان سالفرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا: فاز نخست مترو قم تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد

موسی رضازاده رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فعالیت خیل عظیمی از مردم نسیم‌شهر در ادارات و دستگاه‌های خدماتی و شرکت‌های خصوصی شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به نیازهای حمل و نقل عمومی نسیم‌شهر و شهرستان بهارستان چاره‌ای جز احداث خطوط ریلی و مترو با ظرفیت خوب در نسیم‌شهر نداریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مجری طرح مترو تهران اسلامشهر بیان کرد: با مطالعه طرح جامع مترو شهرهای استان تهران با جدیت به دنبال اتصال خط مترو تهران اسلامشهر به ورودی نسیم‌شهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر با بیان اینکه بیش از 50 درصد مردم نسیم‌شهر از مترو استفاده خواهند کرد افزود: نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی به مطالبه مردم شهرهای بهارستان لبیک گفته است و پیگیر احداث مترو بهارستان است.

رضازاده تصریح کرد: اتصال خط مترو اسلامشهر به نسیم‌شهر قریب به یک کیلومتر خواهد بود و پیش‌بینی شده است که فاز نخست آن بالغ بر 60 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

وی سپس ادامه داد: بدون شک خطوط مترو در شهرستان بهارستان به بازدهی مدنظر می‌‌رسد و بهارستان با جمعیت بالای خود و درآمدی که برای مترو به همراه خواهد داشت، در مدت زمان کوتاهی هزینه‌های آن جبران می‌شود.

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر در پایان با اشاره به پیگیری مجاهدانه مسئولان بهارستان برای الحاق مترو به این شهرستان خاطرنشان کرد: مطالبه به حق مردم در بحث مترو نباید نادیده گرفته شود و با اتصال مترو تهران اسلامشهر به شهرستان بهارستان می‌توان گام بزرگی برای کاهش ترافیک و ورود خودروهای شخصی از بهارستان به شهر تهران و توسعه حمل و نقل عمومی برداشت.

انتهای پیام/220/ ت

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بهارستان شورای اسلامی مترو تهران نسیم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود

شهردار منطقه ۳ تهران با بیان اینکه میدان ونک ۳ طبقه می‌شود، گفت: چنانچه امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود، این پروژه ممکن است سال آینده به کلنگ‌زنی برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمید جوانی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ۳ طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است، تونلی که از بزرگراه حقانی (زیر چهار راه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است که اکنون کار مطالعاتی آن در دست اقدام است تا امسال انجام شود، و در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ تهران در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است، خاطرنشان کرد: هنوز مطالعات نهایی نشده است، جلسه‌ای با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم، طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران را داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلاً طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی تاکید کرد: این پروژه بسیار بزرگ یعنی از تونل توحید بزرگ‌تر است، اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر است که اجرای آن نیازمند مطالعات جدی است.

شهردار منطقه ۳ تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر این طرح پروژه تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود، گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود، سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد، اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست.

جوانی افزود: از معاونت فنی و عمران درخواست داریم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهارراه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی عصر این پروژه در اولویت قرار گیرد تا زیرگذر میدان ونک نیز در برنامه مطالعاتی انجام شود و در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

کد خبر 750813

دیگر خبرها

  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک
  • جزییات تقسیم استان تهران: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند / در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند و در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد