Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:32:08 GMT

استان سمنان در آزادسازی خرمشهر ۱۹۲ شهید تقدیم کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۸۰۲

استان سمنان در آزادسازی خرمشهر ۱۹۲ شهید تقدیم کرد

سرهنگ محمدحسن سلامی روز شنبه همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت المقدس به خبرنگاران اظهار داشت: از استان سمنان در این عملیات ۸۵ شهید از نیروهای مردمی و سپاه، ۱۰۷ شهید از ارتش و بیش از ۱۷۰ مجروح و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد برای نسل امروز امری ضروری است، ابراز داشت: جانبازی سربازان اسلام موجب شد تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتد و امروز از آن حادثه به عنوان غرور ملی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس و بحران شیوع کرونا در کشور و استان سمنان امسال ویژه برنامه های گرامی داشت حماسه سوم خرداد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهره گرفتن از ظرفیت رسانه ای و مجازی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: سال‌های گذشته برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی متنوع به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در استان سمنان برگزار می‌شد، اما با توجه به شرایط متفاوت امسال، ۵۰ برنامه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با شیوه ای نوین با محوریت آحاد مردم به خصوص جوانان تولید و عرضه شده است.
وی با بیان این که آزادسازی خرمشهر قله‌ افتخارات ملت ایران در دفاع مقدس است، اظهار داشت: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان کشاند و با برهم زدن معادلات سیاسی و نظامی دشمنان، انقلاب اسلامی مسیر جنگ را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان شد.
سلامی خاطرنشان کرد: طی عملیات بیت‌المقدس پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده جمهوری اسلامی ایران آزاد شد و ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت درآمد و بالغ بر ۱۶ هزار نفر از آنان کشته و زخمی شدند.
یوم الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه جاویدان و بی ‌نظیر تاریخ، گویای مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی است.
خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال و پس از ۳۵ روز مقاومت، چهارم آبان ۱۳۵۹ توسط رژیم تا دندان مسلح بعثی عراق اشغال شد و در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس آزاد شد.
عملیات آزادسازی خرمشهر به کشته و زخمی شدن ۱۶ هزار و اسارت ۱۹ هزار عراقی منجر شد و گرفتن این تعداد اسیر از دشمن، بیانگر اهمیت این عملیات برای ایران و شکست دشمن بود. در این روز بزرگ، شهر خون و قیام پس از ۱۹ ماه توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها سمنان سالروز فتح خرمشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سالروز فتح خرمشهر سمنان سالروز فتح خرمشهر آزادسازی خرمشهر استان سمنان سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ شهید سپهبد محمدولی قرنی سوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و  اولین فرمانده شهید ارتشی ترور بود .

با دستور حضرت امام خمینی (ره) ، شهید قرنی به عنوان نخستین فرد نظامی به عضویت شورای انقلاب درآمد  و رئیس ستاد ارتش انقلاب   شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این مراسم گفت : شهید قرنی همواره تاکید داشت اگر ارتش ملی را به هر وسیله تضعیف کنند، استقلال ملی و تمامیت ارضی کشور به خطر می‌افتد و این شهید در پی این بود که دشمنان کشور نتوانند کوچک‌ترین لطمه‌ای به ایران وارد کنند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری