Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:48:15 GMT

مشعل روز جهانی قدس برافروخته می‌ماند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۸۳۹

مشعل روز جهانی قدس برافروخته می‌ماند

بیش از ۴۰ سال از آن روزی که امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس اعلام کرد می‌گذرد، اما با گذشت این چهار دهه سالروز گرامیداشت روز قدس نه تنها کمرنگ نشد بلکه با اتحاد مسلمانان جهان سال به سال این روز باشکوه‌تر گرامی‌داشته می‌شود.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، معصومه صالحی: امسال به رغم تمام محدودیت‌ها و شرایط ویژه‌ای که بیماری و شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده اما بار دیگر ندای القدس لنا در قلب‌های تمام مسلمین جهان طنین انداز شد تا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر شاهد حمایت از مستضفعان فلسطینی و قدس شریف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جمعه‌ای که میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است؛ قدس قبله اول مسلمین جهان بازهم تمامی چشم‌‎ها را به خود دوخت و سیل خروشان خشم ملت‌های اسلامی بار دیگر بنیان اسرائیل جنایتکار را لرزاند.

 

امسال نیز اسرائیل غاصب حقارت خود را در مقابل کوه با عظمت استواری مسلمانان به چشم دید تا به این یقین دست یابد که روز قدس برای مسلمانان همیشگی است و هیچگاه تحت هیچ شرایطی دست از حمایت از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین نخواهند شست.

 

در خوزستان نیز روز قدس حتی با وجود عدم برگزاری راهپیمایی به جریانی تبدیل شد که تمام فضای مجازی را به خود اختصاص داد و علاوه بر بیانیه‌های متعددی که از سوی مسئولان و تشکل‌های مختلف منتشر شد، فعالان فرهنگی خوزستان تلاش کردند از طریق فضای مجازی صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

 

انزجار ملت های مسلمان از اسرائیل غاصب در فضای مجازی

«مهدی شکیبایی» با بیان اینکه امسال روز جهانی قدس با محدودیت‌هایی به دلیل بیماری کرونا سپری شد اظهار می‌کند: این بیماری نه تنها در کشور ایران بلکه در رفتار سیاسی و اجتماعی همه کشورهای جهان تاثیر خود را به جای گذاشته است.

 

قائم مقام دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خوزستان اضافه می‌‎کند: بر این اساس در شهرها و استان‌های کشورمان امسال امکان گرامیداشت روز قدس به‌صورت میدانی و برگزاری راهپیمایی گسترده وجود نداشت.

 

وی می‌گوید: اما تکنولوژی‌های روز دنیا، شرایط بسیار جدید و مدرنی در اختیار ملت‌های دنیا از جمله ملت ما قرار داد که توانست فرصت بسیار مناسبی برای بهره‌برداری از آنها در راستای گرامیداشت روز قدس باشد.

 

شکیبایی خاطر نشان می‌کند: پیامی که هر ساله در مسئله فلسطین و انزجار ملت‌های مسلمان از اسرائیل غاصب با حضور در صحنه میدانی برای ملت‌های دنیا مخابره می‌شد امسال از طریق فضای مجازی به گوش جهانیان رسید.

 

وی با اشاره به جنایت‌های اسرائیل و همدستانش تصریح می‌کند: امروز مسئولیت ما برای حمایت از قدس و مردم مظلوم فلسطین از هر زمان دیگری بیشتر است و باید با بهره‌گیری از فضای مجازی بیش از پیش از ملت ستم‌دیده فلسطین حمایت کنیم.

 

قائم مقام دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تاکید بر اینکه خوزستان یکی از شعبه‌های مهم در راستای حمایت از مردم فلسطین است ادامه می‌دهد: این استان به لحاظ زبانی و عقیدتی قرابت بسیار نزدیکی با مردم فلسطین دارد و مردم خوزستان نیز که هیچگاه میدان را خالی نکرده‌اند همچنان در راستای حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف پیشگام هستند.

 

روز قدس به عنوان بزرگترین مطالبه اسلامی که در دامان انقلاب اسلامی ایران تولد یافت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به یکی از آشکارترین نمادهای آزادی‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی در سراسر دنیا تبدیل شد.

 

مردم خوزستان همچون گذشته در این روز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، آزادی قدس شریف را از دغدغه‌های اصلی آزادی خواهان جهان دانستند.

 

مسئله اول جهان اسلام فراموش نمی‌شود

«آیت‌الله محسن حیدری» با بیان اینکه همه فعالان فرهنگی تلاش کردند تا از طریق شبکه‌های مجازی صدای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان برسد می‌گوید: شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم گسترده روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را تحت تاثیر قرار داد، اما این روز از طریق فضای مجازی گرامی داشته شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌کند: بی‌شک ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن باعث نخواهد شد مسئله اول جهان اسلام به فراموشی سپرده شود.

 

وی تصریح می‌کند: روز قدس از مناسبت‌های استراتژیک و راهبردی مسلمانان در جهان اسلام به شمار می‌آید که در سال 1358 و یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) نامگذاری شد.

 

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه ملتی که برای آزادی سرزمینش مبارزه می‌کند بالاخره روزی پیروز می‌شود می‌گوید: ظلم و اشغال صهیونیست‌ها نمی‌تواند برای همیشه استوار باشد و ایران اسلامی با تمام وجود از تمام مظلومین جهان دفاع می‌کند.

 

محدودیت‌ها مانع گرامیداشت روز قدس نشد

«غلامرضا شریعتی» نیز محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا را مانع گرامی‌داشت روز قدس نمی‌داند و می‌گوید: امسال خوزستانی‌ها که همواره در راهپیمایی ویژه این روز حضور فعال داشتند به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان و توفیق برگزاری راهپیمایی وسیع روز جهانی قدس را نداشتند اما در فضای دیگری نشان دادند که روز قدس و حمایت از مردم فلسطین تمامی ندارد.

 

استاندار خوزستان می‌افزاید: مردم با استفاده از ابزارها و روش‌های ارتباطی نوین و مجازی، بار دیگر ثابت کردند که تحت هر شرایطی، روحیه ایثار و مقاومت و مبارزه علیه استکبار و حکومت‌های ظالم را در خود حفظ می‌کنند و همواره در کنار فلسطین می‌مانند.

 

وی با بیان اینکه روز قدس، روز عهد و پیمان با واژه‌های ایثار، مقاومت و عدالت‌خواهی است اضافه می‌کند: روز قدس روز  تبلور وعده الهی است که حکومت مستکبران و کاخ ظالمان را که از تار عنکبوت سست‌تر است، ناپایدار می‌کند.

 

«القدس لنا »همچنان به گوش میرسد

فریاد «القدس لنا» همچنان در گوش جهانیان می‌پیچد؛ حمایت از قدس و مردم فلسطین تمامی ندارد و هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع از آزادیخواهی مسلمانان جهان شود، روز جهانی قدس روز اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، ابراز خشم و انزجار از رژیم غاصب اسرائیل و نشان دادن برادری امت اسلامی امسال هم فعالیت‌های ضدانسانی اسرائیل غاصب و هم‌دستانش را زیر سوال برد تا گامی باشد برای آزادی قدس شریف.

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از ملت فلسطین روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گرامیداشت روز قدس روز جهانی قدس اسرائیل غاصب ویروس کرونا گوش جهانیان مردم فلسطین ملت فلسطین محدودیت ها بار دیگر قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، به فاصله چند ساعت از سخنرانی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) «امان» پایتخت اردن شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی است.

بر این اساس مردم اردن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به درخواست ابوعبیده برای افزایش اقدامات خود در حمایت از فلسطینیان در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، مردم اردن شعارهایی از جمله «ابوعبیده این را گفت، غزه و ما سربازان او هستیم» و «ملت اردن ای ملت بزرگ، ای کابوس اشغالگران» را در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سر دادند.

پیش از این نیز اردنی‌ها بارها علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زده بودند.

کد خبر 6087065

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند