Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلیمی نمین گفت: جریان تندرو اصلاحات هم اکنون در یک تناقض گیر کرده است که درون ساختار نظام کار کند یا بیرون ساختار نظام. یک جایی باید جریان اصلاحات از این تناقض خود را نجات دهد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عباس سلیمی نمین در مصاحبه با نامه نیوز درباره تند شدن کارگزاران نسبت به تصمیم گیران جریان اصلاحات به نامه نیوز گفت: این اتفاق طبیعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریانی که در انتخابات شکست می خورد دچار یکسری مسائل درونی همچون تجدیدنظرطلبی در ساختار می شود. کارگزاران سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر گروه های اصلاح طلب در انتخابات مجلس کرد و لیست بسیار جامعی ارائه داد اما جریان اصلاحات پای کار نیامد و نتیجه تلاش های حزب کارگزاران بر باد رفت.

وی با اشاره به بروز یأس و دلسردی در سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات، افزود: پایگاه رأی اصلاح طلبان به علت کارکردهای غیراصولی جریان تند حاکم بر جریان اصلاحات رویکرد منفعلانه نسبت به موضوعات دارد و همین مسئله موجب شد که کارگزاران نتواند آورده ای را در انتخابات مجلس کسب کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به قدرت تأمین مالی و کارکرد تشکیلاتی کارگزاران در جریان اصلاحات اظهار کرد: آنها وقتی در انتخابات مجلس نتیجه نگرفتند، علت این اتفاق را در آثار رفتار منفی دیگر اصلاح طلبان یافتند. البته کارگزاران بر امر واقف است که به تنهایی قادر نخواهد بود در عرصه سیاسی پیش برود. به همین دلیل هجمه می کند تا جراحی درون اصلاحات صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگزاران در همه جا پایگاه قابل اتکایی ندارد، افزود: شاید در بخش هایی از جامعه کارگزاران یکسری تابعینی داشته باشد اما از کمیت و کیفیت لازم برخوردار نیست چون نمی تواند همه سلایق را پوشش دهد. کارگزاران قطعا برای اینکه بتواند در انتخابات آینده توفیقی کسب کند باید دیگر گروه های اصلاح طلب را به پذیرش تغییرات و اصلاحاتی درون این جریان وادار کند تا قدری جریان اصلاحات از نفوذ جریان تندرو رهایی یابد.

سلیمی نمین بیان کرد: جریان تندرو اصلاحات هم اکنون در یک تناقض گیر کرده است که درون ساختار نظام کار کند یا بیرون ساختار نظام. یک جایی باید جریان اصلاحات از این تناقض خود را نجات دهد. کارگزاران خوب فهمیده که این وضعیت قابل تداوم نیست بنابراین خواستار اتخاذ مواضع صریح از جانب لیدر جریان اصلاحات هستند تا این قدر یک جریان سیاسی معطل عناصر تندرو نماند.

وی درباره راهکار کارگزاران برای عبور از دوگانه محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری برای ورود به انتخابات 1400 افزود: کارگزاران درباره هر دو گزینه دچار مشکلاتی است. محسن هاشمی اگر در موقعیت شهردار تهران قرار می گرفت می توانست این شانس را داشته باشد اما جریان تندرو به شدت مقابله کردند که این کار صورت نگیرد. یعنی آقای محسن هاشمی شهردار تهران نشود و نتواند یک کارنامه قوی اجرایی از خود ارائه دهد. به طبع او حالا برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری مشکلاتش بیشتر خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: الان جامعه تلقی کارکرد قوی از محسن هاشمی ندارد. در واقع مردم او را به عنوان یک مدیر بخشی در حوزه شهری می شناسند. اگر تندروهای اصلاحات می گذاشتند که محسن هاشمی شهردار تهران شود به نظر من وضعیت او از این شرایط موجود به مراتب بهتر می شد اما چون کارنامه قوی اجرایی ندارد نمی تواند آنچنان شانسی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد.

وی افزود: آقای جهانگیری میراث‌دار دولت آقای روحانی است. این دولت در بسیاری زمینه ها طوری عمل کرد که رضایت مردم جلب نشده و به همین خاطر یک نارضایتی عمومی از دولت وجود دارد. هرچند دولت در موضوع مدیریت کرونا خوب عمل کرد اما این حُسن به حدی نیست که بتواند کلیت کارکرد دولت را نزد افکارعمومی بالا بکشد.

سلیمی نمین درباره رجوع کارگزاران به علی لاریجانی یا محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست جمهوری 1400 اظهار کرد: این وضعیت محتمل است. جریان اصلاح طلب نشان داده که در این زمینه ها انعطاف دارد. اصلاح طلبان اگر ببینند پایگاه رأی شان خیلی خموش، خموده و منفعل است، این امکان دارد که از گزینه ای حمایت کنند که علاوه بر خودشان پایگاه رأی دیگری دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: در بین آقایان محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی و محمدجواد ظریف، به نظرم آقای ظریف بیشترین شانس را دارد که از طرف اصلاح طلبان در انتخابات 1400 حمایت شود چون حوزه کاری اش سیاست خارجی بود و عملکرد دولت در حوزه داخلی زیاد تأثیر منفی بر دیدگاه عمومی از او برجای نگذاشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاحات اصلاح طلبان ظریف مجلس شورای اسلامی جریان اصلاحات جریان اصلاح جریان تندرو ساختار نظام اصلاح طلبان محسن هاشمی سلیمی نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه"، آلبرتو جولیانی سرمربی تیم مودنای ایتالیا از اواخر فصل گذشته هدایت این تیم را بر عهده گرفت و تیمش را به پلی آف رساند و در این مرحله نیز برابر ترنتینو شکست خورد.

این مربی با تجربه که گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران نیز بود برای فصل آینده به دنبال بستن یک تیم قدرتمند است. آنها به همین منظور دست به خریدهای خیلی خوبی زده‌اند.

باشگاه مودنا در پست پاسور لوسیانو دچکو را خریداری کرده، در پست قطر پاسور پل بوچگر اتریشی جانشین ماکسیم ساپوژکف روس شده است، بوچگر فصل قبل یکی از امتیاز آورترین بازیکنان سری آ بود.

همچنین خوزه میگل گوتیرز کوبایی نیز از تارانتو راهی این تیم شد تا آلبرتو جولیانی سرمربی مودنا آرام آرام یک تیم مدعی قهرمانی را برای فصل بعد سوپر لیگای ایتالیا آماده کند.

همچنین گفتنی است، برونو رزنده پاسور برزیلی، عثمانی خوان تورنا و ماکسیم ساپوژکف از این تیم جدا شدند. البته این پایان نقل و انتقالات این باشگاه نیست و بازیکنان بزرگ دیگری نیز هدف این تیم هستند.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم