Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:34:35 GMT

توانمندسازی کودکان کار در بهزیستی استان زنجان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۱۵۱

توانمندسازی کودکان کار در بهزیستی استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در استان زنجان هیچ کودک فاقد خانه و والدین که در خیابان بماند، وجود ندارد.

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توانمندسازی ۱۰ کودک کار در استان زنجان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای مورد تایید جهت بازتوانی کودکان کار و خیابانی، رویکرد خانواده محور و مبتنی بر حمایت و توانمندسازی خانواده و تاکید بر تحصیل و آموزش کودک و بهرهگیری از توان و مشارکت بخش غیردولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا مبالغی از اعتبارات درونسازمانی بهزیستی و بخشی نیز از کمک‌های خیرین برای تامین خانواده‌های کودکان کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال و حرفهآموزی برای آن‌ها و خانواده‌های‌شان پرداخت شده‌ است.

این مسئول تصریح کرد: هدف از اجرای توانمندسازی کودکان کار، کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان با تأکید بر ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان در استان زنجان است.

محمدی‌قیداری ادامه داد: ارایه سرمایه کار، معرفی پدران آنان به شرکت‌های تولیدی جهت اشتغال، ارایه سرمایه کار به خانواده کودک جهت راه‌اندازی کارگاه مسگری، آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله آموزش کامپیوتر (ICDL)، قلم‌زنی بر روی مس و سفال‌گری، از دیگر خدمات توانمندسازی این افراد بوده ‌است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: بهزیستی استان برای ساماندهی بهتر و ارایه خدمات به کودکان کار را به یکی از مراکز غیردولتی طرف قرارداد واگذار کرده تا علاوه بر شناسایی گروه‌های هدف، خدماتی را در سطح مطلوب به آنان ارایه دهد، همچنین نسبت به توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنان نیز اقدام کند.

وی افزود: در استان زنجان هیچ کودک فاقد خانه و والدین که در خیابان بماند، وجود ندارد و بسیاری از کودکان کار و خیابانی پذیرش شده در این مرکز، دارای خانواده بوده و شب‌ها نزد والدین خود زندگی می‌کنند؛ همچنین در صورت اعتیاد والدین، با همکاری معاونت امور پیشگیری بهزیستی نسبت به ترک اعتیاد آنان مبادرت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر مجموعه بهزیستی، ۱۱ ارگان و نهاد متولی ارایه خدمات لازم به کودکان خیابانی و کار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شهرداری، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی اشاره کرد. همچنین ۲۲۹ کودک کار که دارای خانواده هستند، در استان شناسایی شده‌اند و امید است با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

محمدی‌قیداری با بیان اینکه پدیده کودکان کار وکم برخوردار، یکی از معضلاتی است که گریبان‌گیر اکثرشهرها شده است و مسایل مختلفی مانند فقر اقتصادی خانواده وغیره باعث بوجود آمدن این معضل شده است، گفت: علاوه بر ارایه خدمات مختلف مانند مهارت‌های زندگی به گروه‌های هدف، با همکاری مددکاران اجتماعی، همچنین ادامه تحصیل کودکان کار نیز از طریق آموزش و پرورش استان فراهم شده و به عبارتی از ترک تحصیل آنان جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مبلغ ۲۸ میلیون تومان نیز در کنار کمک‌های خیرین برای تهیه بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده و نیز در جهت آموزش ویژه کودکان کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هزینه شده ‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان كودك كار بهزيستي بهزیستی استان زنجان استان زنجان کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد