Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@06:08:07 GMT

حفاری غیرمجاز در هسته مرکزی تبریز لو رفت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۶۴۴

حفاری غیرمجاز در هسته مرکزی تبریز لو رفت

سرهنگ کاظم داداشی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مکان این حفاری غیرمجاز را محله بارون آواک تبریز اعلام و اضافه کرد: در این راستا با اخذ دستور از مقام قضایی آذربایجان شرقی و پس از بازرسی های انجام شده در این منزل مسکونی، مکان حفاری غیرمجاز در طبقه زیرزمین به قصد کشف اموال تاریخی مشاهده شد.

وی اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش از دوستداران میراث فرهنگی در ستاد یگان حفاظت اداره کل مبنی بر اقدام به حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در منطقه یاد شده، پس از بررسی و هماهنگی های لازم با عوامل انتظامی شهرستان، مداخلات لازم انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داداشی ادامه داد: پرونده این حفاری غیرمجاز، پس از بررسی وضعیت و جوانب مختلف این اقدام، به منظور انجام بررسی های بیشتر و طی مراحل قانونی به مراجع قضایی آذربایجان شرقی ارجاع داده شد.

وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، طی هفته های اخیر حفاری های غیرمجاز متعدد در آذربایجان شرقی با هدف کشف اشیای عتیقه در مناطق مختلف تاریخی صورت گرفته است که حفر تونل ۱۰۰ متری در یکی از محوطه های تاریخی شهرستان ملکان از آن جمله می باشد.

دوستداران میراث فرهنگی و کارشناسان مربوطه توصیه می کنند، اتخاذ تدابیر امنیتی و حفاتظتی و رصد مستمر مناطق مختلف تاریخی و میراثی استان باید جزو اولویت های اصلی و محوری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار بگیرد.

«باون اواک» از محلات قدیمی تبریز است که جمعی از  هموطنان ارمنی در آن ساکن بوده اند. این محله قدیمی در محدوده قلعه نجفقلی خانی تبریز که بعد از زمین لرزه ۱۱۹۰ قمری/ ۱۱۵۰ شمسی این شهر توسط نجفقلی خان دنبلی بنیان گذاشته شد و وسعت آن بسیار کمتر از قلعه قدیمی قبلی بود، قرار دارد. 

در سال های اخیر در طرح های مسیرگشایی و توسعه این محله، آثار چندی از معماری قدیمی تبریز از دل خاک بیرون آمده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران با حضور تولید کنندگان و فعالان این بخش از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، بوشهر، هرمزگان، کردستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در سالن‌های امیرکبیر و پروین اعتصامی گشایش یافت.

در این نمایشگاه شرکت‌هایی در قالب نمایندگی از کشور‌های چین، کره، تایوان و آلمان در زمینه انواع ابزارآلات ساختمانی دستی و برقی، دستگاه‌های جوش و برش، چسب‌های صنعتی ، ساختمانی و چوب، تیغ‌های برش حضور دارند.

 این نمایشگاه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز