Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:26:23 GMT

استراتژی همه ملت های مسلمان آزادی قدس شریف باشد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۹۰۶۱

استراتژی همه ملت های مسلمان آزادی قدس شریف باشد

حسن بیگی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس گفت: استراتژی همه ملت های مسلمان و آزادی خواه باید آزادی قدس شریف باشد.

خبرگزاری شبستان - گروه سیاسی: در شرایطی گرامیداشت  روز قدس امسال  انجام شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری راهپیمایی وجود نداشت، فضای مجازی این امکان را به تمامی آزادی خواهان و مسلمانان جهان داد که حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند ،سخنان مقام معظم رهبری در این روز نقطه عطفی برای گرامیداشت این روز تاریخی بود ،گفت وگوی ما با «ابوالفضل حسن بیگی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه درذیل آمده است:

 

آیا روز قدس امسال با توجه به عدم برگزاری راهپیمایی تواسنت همانند سالهای قبل پیام خود در دفاع از مردم فلسطین را به گوش جهانیان برساند؟

امسال به لحاظ شرایط کرونا در سطح بین المللی متاسفانه امکان حضور مردم در راهپیمایی ها نبود ،البته سال گذشته حدود 100 کشوردر دنیا به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و علیه اسرائیل بپا خواستند ،امسال هم مردم دنیا با حضور در فضای مجازی و ایجاد هشتگ های با عناوین  مختلف، حمایت خود از آزادی قدس شریف و  انزجاز خود از  رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقام معظم رهبری در سخنرانی شان با اشاره به ابتکار امام  خمینی در نامگذاری این روز این نکته را برای ملت ها و منطقه مجددا بازگو کردند و از آنها خواستند که نسبت به آزادی قدس شریف اهتمام ورزند.

 

مقام معظم رهبری پیشنهادی داشت که این پیشنهاد از بعد حقوقی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی یک پیشنهاد قابل اجرا و عملی است و آن برگزاری رفراندوم بزرگ در منطقه فلسطین اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحی ها و دیگر ادیانی که در فلسطین مستقر هستند و اینکه این مردم خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند و اسرائیل نیز این کشتار و خونریزی را قطع کند.

 

نکته دیگر این بود که هرگاه ملت ها و امت ها نسبت به متجاوز و محکوم کردن آن کوتاه بیایند یقین بدانید که در آینده این خونریزی ها و این معضلات گریبانگیر همان ملت ها و همه کشورها می شود دراینجا شاهد بودیم که برای اینکه موضوع قدس و شکست نتانیاهو پنهان شود جنگ های داخلی به راه انداختند ؛ در لبنان، عراق و سوریه و یمن و افغانستان جنگ های داخلی را دامن زدند و عملیات روانی را نیز علیه ملت ایران به راه انداختند چراکه ایران در خط مقدم برای مقابله به سلطه طلبی های اسرائیل است. رهبری در اینجا هم از منظر حقوق بین الملل جمله ای را به خوبی بیان کردند و هم از منظر مقاومت و آن اینکه ،امروز جریان  مقاومت شکل جدیدی به خود گرفته است.

 

مقام معظم رهبری به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کردند و به گونه ای به کشورهای که با سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه همراه هستند این هشدار را دادند که با این روند هیچگاه نباید احساس امنیت کنند؟

در گذشته ایران در دوران طاغوت  از جمله کشورهای بود که حامی اسرائیل بود و شاه نمی فهمید همانگونه که امروز عربستان سعودی نمی فهمد ،دربسیاری از مطالب مخفی که الان مطرح شده است و بیان می شود دست پنهان اسرائیل رو می شود که ایران قرار بود به پنج کشور مستقل تجزیه شود یعنی قدرت ایران از قدرت منطقه ای به قدرت دره ای تبدیل شود در رابطه با ایران نتوانستند کاری انجام دهند ولی در ارتباط با عراق و سوریه ما شاهدیم که سریع و دقیق کار می کنند.

 

ایران کشوری است که خواستار تسلیح فلسطینی ها ،لبنانی ها و سوری ها هست و این کار نیز انجام شد ،جنگ بین سلاح سنگین با سنگ تبدیل به مبارزه سلاح با سلاح شده است و روزبه روز باید جهان عرب و آنهایی که طرفدار فلسطین هستند مسلح شوند، بایستی اسرائیل بداند که مقاومت تسلیح و قدرتمند می شود.

 

اگر ملت ایران به موفقیت های بزرگی دست یافتند به این دلیل بود که انقلاب کردند و عنصری که وابسته به اسرائیل بود را از کشورشان خارج کردند و حکومت شان را خودشان به دست گرفتند و از طرفی اگرایران یک روزی  تو سری خور بود ودر گذشته مجبور بود که به آمریکایی ها بنازد و هر وقت آمریکایی ها از ایران حمایت می کردند می توانستند کشورشان را نگه دارند  امروز تبیدل به قدرت بزرگ در منطقه شده است امروز کشور ایران با قدرت ایستاد  صدام را سرنگون کرد و الان شرایط ما به گونه ای است که خود آمریکایی ها هم جرات نمی کنند به ما چپ نگاه کنند.

 

ایشان جریان مقاومت را جریان پیروز عنوان کردند،آیا در حال حاضر قدرت مقاومت برای رویارویی با اسرائیل کافی است؟

این مقاومت ،حزب الله و حماس و دولت سوریه بود که در خط مقدم ایستاند و لذا ملت ها باید قدر این نیروهای که از جان گذشتند و شهید دادند و 72 سال مقاوت کردندرا بدانند، الان وزن اسذائیل الان سبک تر از حزب الله ،حماس و جهاد اسلامی شده است، رهبری به صراحت از ملت ها هم خواست که از اینها حمایت کنند.

 

تذکری هم به کشورهای هم پیمان اسرائیل همانند عربستان سعودی ،یمن و برخی دیگر کشورهای عربی که فکر می کنند برای ماندگاری نیاز به آن دارند که با اسرائیل و آمریکا باشند دادند و آن اینکه همه رژیم های که با آمریکا و اسرائیل بودند سقوط کردند و از بین رفتند ،صدام و قذافی رفتند ولی کشورهای که مقابل اسرائیل ایستاند ماندگار هستند.

 

رهبری به مردم منطقه این هشداررا دادند که فریب نخورید اگر فریب بخورید ما در گذشته هم دیدیم که در جنگ سه روزه اعراب و اسرائیل با دوتا آب نبات ترش دهان بسیاری از سران شیرین کردند و آنها دست از مقابله و مبارزه برداشتند و مردم خودشان را رها کردند و شکست خوردند.

 

رهبری تذکری به همه جهان عرب چه مخالف و چه موافق اسرائیل دادند و آن اینکه انگلیسی ها قبل از اینکه اسرائیل را درست کنند اختلافی با عثمانی را درست کردند ودولت عثمانی را تضعیف کردند و عده ای که به دنبال پست و مقام بودند بعد از اینکه دولت عثمانی تضعیف شد و اسرائیل تشکیل شد از اسرائیل و انگلیس نارو خوردند  و آنها را آدم حساب نکردند و در بسیاری از جاها هم در تاریخ داریم که خود انگلیسی ها به آن قبایل و سرانی که فکر می کردند می توانند با کمک لندن دولت عثمانی را ازبین ببرند و خودشان تبدیل به قدرت شوند گفت  وقتی به دولت خودشان رحم نکردند پس در آینده به کشور انگلیس هم رحم نمی کنند و در همین مقطعی که ضعیف هستند انگلیس آنها را ذلیل و خوار کرد به گونه ای که در مدت بسیار کوتاهی اسرائیل توانست قدرت بگیرد. نتیجه کلی از سخنان مقام معظم رهبری این است که باید استراتژی همه ملت های مسلمان و آزادی خواه همانند ملت ایران آزادی قدس شریف باشد./

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: قدس حسن بیگی رهبری مقام معظم رهبری آزادی قدس شریف ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه

به گزارش قدس آنلاین، ایران که در اوج ظهور قدرت آمریکا موفق شد از رویارویی اجتناب کند و در سایه تحریم‌ها و محاصره، بر زخم‌هایش مرحم بگذارد؛ سه محور ثابت را حفظ و پیرامون آن دستاوردهایی کسب کرد: نخست؛ استقلال، ساختن کشور و اندوختن عناصر قدرت؛ دوم، انسجام اتحاد منطقه‌ای‌اش با سوریه و  سوم، موضع ایران در قبال فلسطین و جنبش‌های مقاومت و پافشاری در حمایت از آن‌ها. 

۲. نتانیاهو محاسبات خود را روی  دوگانه بنا کرد؛ اینکه آمریکا همچنان قادر به رویارویی و ایران هنوز در مرحله اجتناب از رویارویی است. او دچار غافل‌گیری مضاعف شد. همه‌چیز گویا بود که آمریکا – همان‌طور که جنگ در عراق و افغانستان نشان داد - دیگر نشاط اجتماعی و برتری نظامی لازم برای جنگیدن را ندارد. در جنگ علیه سوریه، آمریکا به گروه‌های تروریستی متوسل شد؛ با این حال، جنگ آن‌طور که آمریکا می‌خواست به پایان نرسید. اگر غافل‌گیری از آماده نبودن آمریکا برای رویارویی - فقط برای نتانیاهو بود، غافل‌گیری دوم هم برای او و هم برای دیگران بود؛ اینکه ایران برای رویارویی آماده است.

۳. پاسخ اسرائیل - که متکی به آمادگی آمریکا بود - شاهدی بر غافل‌گیری نخست بود؛ در حالی که پاسخ ایران - پیش از آن - بر اساس آمادگی ایران تعیین شده بود و مانور توان بازدارندگی، ایرانی - اسرائیلی نبود، بلکه ایرانی - آمریکایی بود. در جریان واکنش ایران، آمریکا تمام عناصر لازم برای شناخت توانایی ایران در به‌کارگیری قدرت را آزمایش و نیروها و متحدان خود را بسیج کرد، اما نتایج آن، او را ناکام گذاشت و نشان داد ایران دست بالا را دارد. دلیل نخست اینکه جمهوری اسلامی قادر است تمام نقاط حرکت نیروهای آمریکایی، حرکت هواپیماهای جنگی از مدیترانه به سمت خلیج فارس و کشورهای عربی و پراکندگی شبکه‌های موشکی را زیر نظر بگیرد و پهپادها و موشک‌های ایران، آماده‌باش را به تمام نیروهای آمریکا، اسرائیل و متحدانشان تحمیل کرد؛ در حالی که ایران فقط بخشی از آنچه در اختیار داشت را استفاده کرد و بخشی از آنچه که تصمیم به افشای آن داشت را در معرض رصد قرار داد. دوم، ناتوانی در تسلط الکترونیکی بر پهپادها و موشک‌هاست. دو ناوشکن ویژه پارازیت الکترونیکی برای انجام این مأموریت آماده شدند و نتیجه آن شکستی ناگوار بود؛ با وجود آنکه هواپیماهای ایرانی به مدت ۹ساعت، اهدافی در دسترس بودند. سوم اینکه موشک‌های معدود و مشخص ایران، بدون آنکه پدافندهای آمریکا و اسرائیل قادر به مقابله با آن‌ها باشند، به اهداف خود رسیدند.

۴. نبرد تمام شد؛ آزمون اذهان، اراده‌ها و توان فنی به پایان رسید و نتیجه «یک - صفر» به‌نفع ایران شد. این نتیجه نهایی است؛ زیرا دور بعدی پس از آن وجود نخواهد داشت و با توجه به نتایج این دور، در منطقه بسیار نوشته خواهد شد، به‌ویژه در مورد پرونده‌های جاری که در انتظار تعیین مرزهای قدرت میان آمریکا و ایران بود که ترسیم شد. پرونده اول، جنگ غزه است که تلاش نتانیاهو برای فرار از آن به سمت رویارویی ایران و آمریکا ناکام ماند. او اکنون باید به چالش‌های خود بازگردد، یا دنبال کردن جنگی که منجر به شکست بیشتر می‌شود یا تسلیم شدن در برابر شرایط مقاومت و تحمل ذلت. چشم‌انداز منطقه، سرنوشت عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل و سرنوشت موضع‌گیری ترکیه هم از مسیر این جنگ و مسائل پیرامون آن عبور می‌کند.

این منطقه، از جو پرفشار اسرائیلی خارج شده و وارد جو کم‌فشار ایرانی می‌شود؛ در حالی که جوهره این گذار، بر برتری «بافنده فرش» بر «پوکرباز» در صبر، مهارت و پشتکار و برتری «قالی ایرانی» بر «موکت آمریکایی» استوار است.

مصطفی لشکری

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه