Web Analytics Made Easy - Statcounter

غریب پور اعلام کرد: سازمان ایمیدرو آمادگی دارد تا بوسیله صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی علاوه بر ارایه تسهیلات به دانش بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ‌ها را پوشش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» گفت: سازمان ایمیدرو آمادگی دارد تا بوسیله صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی علاوه بر ارایه تسهیلات به دانش بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ‌ها را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه حمایتی این سازمان از استارت‌آپ‌های معدنی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود. 

 

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش استارت آپ ها توسط شرکت ها، ایمیدرو این امکان را فراهم خواهد کرد که همکاری دو طرف را تضمین کند.

 

غریب پور اضافه کرد: بر اساس سیاست های کلان ایمیدرو، چنانچه نیاز معدنکاران با ظرفیت های دانش بنیان ها قابل حل باشد، این سازمان بوسیله صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اقدامات حمایتی لازم را نسبت به پروژه و یا شرکت دانش بنیان خواهد داشت.


رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در مدل حمایتی ایمیدرو شرایطی را پیش بینی خواهیم کرد، گفت: نخست اینکه تقاضا باید از جانب معدندار بخش خصوصی باشد و همچنین شرکت استارت آپ متقاضی تسهیلات، مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه حمایت از استارت آپ های بخش معدن و صنایع معدنی از سال گذشته آغاز شده، گفت: در زمینه حمایت از معدنکاران نیز به صورت «تقاضا محور» عمل خواهد شد به صورتی که تقاضای ارایه شده، پوشش داده شود.


 تفاهم نامه ایمیدرو با صندوق نوآوری و شکوفایی


غریب پور افزود: براساس اجرای سیاست های حمایتی ایمیدرو از استارت آپ ها، برنامه امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی در دست اقدام است.


وی ضمن اعلام اینکه نحوه همکاری ایمیدرو و صندوق نوآوری و شکوفایی به دو روش انجام خواهد شد، گفت: یک روش این است که ارایه تسهیلات از محل منابع صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد و ضمانت آن برعهده صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی باشد.


به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، روش دیگر می تواند به صورت بالعکس انجام شود به طوری که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، تامین کننده منابع و ضمانت آن بر عهده صندوق نوآوری و شکوفایی باشد.


افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی


غریب پور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه افزایش سرمایه صندوق، گفت: افزایش سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی در سال ۹۸ صندوق انجام شد و افزایش این رقم تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال جهش تولید نیز در حال انجام است که نیاز به تایید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر اموراقتصادی و دارایی دارد.


رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: برای حمایت های افزون تر از بخش معادن خصوصی، افزایش سرمایه صندوق تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غریب پور ایمیدرو صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش سرمایه صنایع معدنی استارت آپ ها دانش بنیان غریب پور شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی