Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:23:30 GMT

افسوس که ایام شریف رمضان رفت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۹۸۸۶

افسوس که ایام شریف رمضان رفت

سلام به قدر و منزلتت که امیدآفرین است و تصوّر نبودنت دهشتناک، سلام بر تو ای بزرگ‌ترین ماه خدا و ای عید دوستان خدا. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سلام بر تو آن هنگام که می‌آیی و سلام بر تو آن لحظه که می‌روی که هم آمدنت عید است و هم رفتنت عید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلام بر تو ای بزرگ‌ترین ماه خدا و ای عید دوستان خدا «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَکْبَرَ وَ یَا عِیدَ أَوْلِیَائِهِ».

سلام بر تو به هنگام همنشینی‌ات و سلام بر تو به هنگام مفارغتت که همنشینی‌ات بسیار شیرین و مفارغتت بسیار دردناک است «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَکْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ وَ یَا خَیْرَ شَهْرٍ فِی الْأَیَّامِ وَ السَّاعَاتِ». سلام به آمدنت و سلام به سپری شدنت و سلام به لحظه لحظه‌های همدمی و هم صحبتی‌ات و سلام به بودنت که قلبم را رقیق و زلال کرد و شوقم را به گناه کم.

سلام به قدر و منزلتت که امیدآفرین است و تصوّر نبودنت دهشتناک «السَّلَامُ عَلَیْكَ مِنْ قَرِینٍ جَلَّ قَدْرُهُ مَوْجُوداً، وَ أَفْجَعَ فَقْدُهُ مَفْقُوداً، وَ مَرْجُوٍّ آلَمَ فِرَاقُهُ. السَّلَامُ عَلَیْكَ مِنْ أَلِیفٍ آنَسَ مُقْبِلًا فَسَرَّ، وَ أَوْحَشَ مُنْقَضِیاً فَمَضَّ السَّلَامُ عَلَیْكَ مِنْ مُجَاوِرٍ رَقَّتْ فِیهِ الْقُلُوبُ، وَ قَلَّتْ فِیهِ الذُّنُوبُ» ای عزیز رمضان سلام، ای زیبا رمضان سلام و ای طبیب رمضان سلام.

افسوس که ایام شریف رمضان رفت

سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت

افسوس که سی پارۀ این ماه مبارک

از دست به یکبار چو اوراق خزان رفت

ما رمضان حافظ این گلّه بود از گرگ

فریاد که زود از سر این گلّه شبان رفت

شد زیر و زبر چون صف مژگان، صف طاعت

شیرازه جمعیت بیداردلان رفت

بیقدری ما چون نشود فاش به عالم؟

ماهی که شب قدر در او بود نهان، رفت

برخاست تمیز از بشر و سایر حیوان

آن روز که این ماه مبارک ز میان رفت

تا آتش جوع رمضان چهره برافروخت

از نامه اعمال، سیاهی چو دخان رفت

با قامت چون تیر درین معرکه آمد

از بار گنه با قد مانند کمان رفت

برداشت ز دوش همه کس بار گنه را

چون باد، سبک آمد و چون کوه، گران رفت

چون اشک غیوران به سراپرده مژگان

دیر آمد و زود از نظر آن، جان جهان رفت

از رفتن یوسف نرود بر دل یعقوب

آنها که به صائب ز وداع رمضان رفت

پس با نام مقدس سلام، دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان را قرائت کنیم که: 

«اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ، وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ، یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ؛ خدایا مرا در این ماه با رحمتت فروگیر، و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان»

* حجت‌الاسلام احمد صادقی استاد حوزه و دانشگاه

استفتائات جدید رهبر معظّم انقلاب دربارۀ فطریه/ زمان کنار گذاشتن "فطریه" و پرداخت آن چه موقع است؟میزان "کفاره" سال 99 از سوی رهبر معظّم انقلاب اعلام شدحجت الاسلام عالی: راهکاری برای پیشگیری از افتادن در دام عُجب و خودپسندی

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان سلام بر تو ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

شهردار اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف اجرای طرح «مردم سلام» شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات شهروندان در اداره شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در هفدهمین برنامه «مردم سلام» در جمع اهالی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصتی ایجاد شد تا در خدمت شهروندان این منطقه باشم و مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را بشنوم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری حضور در مساجد منتخب شهر است، چراکه می‌خواهیم در این برنامه‌ها بیشتر شنونده باشیم و شهروندان درخواست‌های خود را از شهرداری مطرح کنند، افزود: این درخواست‌ها پس از پیاده‌سازی بررسی خواهد شد و آن بخش از انتظارات که در چارچوب اختیارات شهرداری است، از طریق بخش‌های مختلف این نهاد پیگیری می‌شود.‌

شهردار اصفهان گفت: سه ماه بعد مجموعه شهرداری مجدد در این مسجد حاضر و اقداماتی که برای رفع مشکلات انجام شده است را مطرح خواهیم کرد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: مهم‌ترین هدف اجرای طرح «مردم سلام» شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات شهروندان در اداره شهر است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش این است که مشکلات شهروندان بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها به‌منظور افزایش سطح رفاه و زندگی بهتر شهروندان انجام شود.

کد خبر 747336

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • انریکه: افسوس، از کیکی سوال کردی و رکورد خراب شد!
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است