Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:52:04 GMT

برگزاری دوره جرم‌یابی دیجیتال برای پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۹۹۲۸

برگزاری دوره جرم‌یابی دیجیتال برای پلیس فتا

رئیس پژوهشکده امنیت فاوای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشریح محورهای پنج گانه اداره آزمایشگاه های امنیتی، از برگزاری نخستین دوره جرم یابی دیجیتال برای کارشناسان فنی پلیس فتا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، «ابوذر عرب سرخی» در خصوص سابقه فعالیت اداره آزمایشگاه های امنیتی به عنوان یکی از مجموعه های پژوهشکده امنیت فاوا گفت: این اداره سال ۱۳۸۶ شکل گرفته و در پنج محور ارزیابی امنیتی، تائید نمونه، مشاوره، آموزش و توسعه محصولات امنیتی به فعالیت می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده امنیت فاوای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه ارزیابی امنیتی، آزمایشگاه در سه محور ارزیابی‌های امنیتی شبکه، نرم افزار و نیز سامانه‌های کنترل صنعتی، کار خود را پیش می‌برد که برای ارزیابی‌های امنیتی شبکه و نرم افزار، تائید صلاحیت سازمان فناوری اطلاعات و مرکز راهبردی افتا را دریافت کرده و تائید صلاحیت ارزیابی امنیتی سامانه‌های کنترل صنعتی را نیز ظرف یک ماه آینده دریافت خواهد کرد.

عرب سرخی یکی دیگر از اقدامات اداره آزمایشگاه‌های امنیتی را تائید نمونه محصولات خدمات عنوان و اظهار کرد: یکی از محورهایی که حدود پنج سال روی آن در حال کار هستیم و گواهی متعددی هم راجع به آن تولید و ارائه کرده‌ایم، محصولات صیانت فرهنگی است که این کار زیرنظر شرکت ارتباطات زیرساخت و برای تجهیزات اعمال سیاست در سطح شبکه و در حقیقت تجهیزات جانبی پالایش انجام می شود.

رئیس پژوهشکده امنیت فاوای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محورهای تاید نمونه، مربوط به تجهیزات محصولات امنیتی است که در این زمینه نمونه های داخلی متعدد امنیتی مانند SIM، Firewall و IDS تست شده‌اند. ارائه انواع خدمات مشاوره در حوزه امنیت اطلاعات یکی دیگر از خدماتی است که به گفته عرب سرخی، توسط اداره آزمایشگاه های امنیتی صورت می‌گیرد. این مقام مسئول در توضیح بیشتر این موضوع گفت: مشاوره‌هایی که در این اداره ارائه می‌شود در محورهای طراحی ساختار امنیتی، فعال سازی تیم‌های امنیتی سازمانی و همچنین اصلاح پیکربندی تجهیزات زیرساختی شبکه و سرویس های تحت وب است.

عرب سرخی همچنین به مساله آموزش اشاره و تاکید کرد: این اداره طی سال‌های گذشته مجموعه متنوعی از دوره های آموزشی را برگزار کرد که یکی از آن‌ها که به صورت گسترده در سطح ICT برگزار گردید، دوره‌های تخصصی تئوری، کارگاهی و فنی بود که به مدیران و کارشناسان فنی حراست فناوری اطلاعات ستاد وزارتخانه و سازمان‌های تابعه ارائه شد.

رئیس پژوهشکده امنیت فاوا در ادامه اظهارات خود از اقدام جدید دیگری که توسط اداره آزمایشگاه های امنیتی صورت گرفته، اشاره و اظهار کرد: به تازگی مجموعه پژوهشکده امنیت فاوا، با همکاری آزمایشگاه، نسبت به برگزاری نخستین دوره جرم یابی دیجیتال (Forensic) در داخل کشور برای کارشناسان فنی و مدیران پلیس فتا اقدام کرده است.

عرب سرخی، آخرین محور کاری اداره آزمایشگاه های امنیت را توسعه محصولات مدیریتی امنیت عنوان و اعلام کرد: در طی سال های گذشته این اداره با توجه به توانمندی فنی خود، در زمینه توسعه انواع جعبه ابزارهای مدیریت و ممیزی امنیت و حتی ابزارها و ساز و کارهای سنجش بلوغ امنیتی اقدام کرده است.

وی یادآور شد: نمونه عمده‌ای از این کارها را می توان با بومی‌سازی ابزار سی‌سِت که برای سامانه های کنترل صنعتی است، جعبه ابزار سنجش تاب‌آوری که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه شده و ابزار پدسا، مورد توجه قرار داد.

طبق اظهارات عرب سرخی، سامانه پدسا آخرین ابزاری است که آزمایشگاه امنیت آن را توسعه داده و بر روی ممیزی و ارزیابی شاخص‌هایی تمرکز دارد که از منظر پدافند سایبری می‌تواند برای متولیان زیرساخت‌های حیاتی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه‌های تابعه، مهم و حائز اهمیت باشد؛ این جعبه ابزار کمک می‌کند تا متولی زیرساخت حیاتی، متناسب با زیرساخت و تجهیزاتی که استفاده می‌کند و به تبع آن، متناسب با استانداردهایی که در نظر می گیرد، نسبت به ارزیابی شرایط حاکم در زیرساخت‌ها و فناوری‌ها اقدام نموده و می‌تواند شرایط امنیتی موجود را بسنجد و مبتنی بر نتایج ارزیابی وضع موجود، نسبت به بهبود شرایط امنیتی و خلاءهای موجود اقدام کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پلیس فتا فتا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس پژوهشکده امنیت عرب سرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان