Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» گفت: «آبادان یازده ۶۰» اثری درباره مقاومت مردم آبادان و خرمشهر است، مقاومتی که در رادیو نفت آبادان در اوایل جنگ تحمیلی رخ داد و بخش مهمی از نجات آبادان در روز‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود، از نظر من تاریخ دفاع مقدس پر از سوژه‌های ناب همچون ماجرای رادیو نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 14:42 - 03 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۲۸۸۵

مهرداد خوشبخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون ساخت فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰»  با محوریت دفاع مردم خرمشهر و آبادان گفت: ما در «آبادان یازده ۶۰» اتفاقات و لحظات واقعی و مستند را گلچین کردیم، زیرا نمی‌توانستیم همه مستندات را وارد اثر کنیم، این اتفاق هم به دلیل این بود که ما با اثری سینمایی روبرو بودیم که باید ماهیت دراماتیک خود را حفظ می‌کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: در این گلچین کردن وقایع باید مراقب می‌بودیم که حس و حال و لحن اثر حفظ شود، از سویی ما باید در «آبادان یازده ۶۰» کاراکتر‌هایی دقیق می‌نوشتیم و نگارش همین کاراکتر‌های دقیق در پیشبرد متن باعث می‌شد تا کمی تخیل وارد فیلمنامه کنیم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» درباره عدم نامگذاری کاراکتر‌ها براساس واقعیت افزود: معمولا این اتفاق نمی‌افتد، زیرا فیلم ما برداشت از واقعیت بود، در ابتدای فیلم هم آمده است که فیلم با نگاهی به اتفاقات رادیو نفت آبادان است، اگر قرار بر ساخت اثر بیوگرافیک باشد باید اسامی واقعی باشند، اما ما با برداشتی آزاد از اتفاق رادیو یازده ۶۰ روبرو بودیم.

وی محوریت فیلم خود را اینگونه شرح داد: «آبادان یازده ۶۰» اثری درباره مقاومت مردم آبادان و خرمشهر است، مقاومتی که در رادیو نفت آبادان در اوایل جنگ تحمیلی رخ داد و بخش مهمی از نجات آبادان در روز‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود، از نظر من تاریخ دفاع مقدس پر از سوژه‌های ناب همچون ماجرای رادیو نفت است.

این کارگردان جوان سینما با اشاره به وجود سوژه‌های بکر سینمایی در تاریخ دوران دفاع مقدس اضافه کرد: تاریخ اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پر از سوژه ایی است که می‌توان به راحتی آن‌ها را به آثار سینمایی تبدیل کرد، کافی است کمی کتاب بخوانیم یا با مردم آن دوران صحبت کنیم.

وی در همین رابطه اذعان کرد: از نظر من زمان آن رسیده تا کارگردانان ما با دقت بیشتری به تاریخ دفاع مقدس نگاه کنند و این سوژه‌ها را برای ساخت پییشنهاد بدهند. مسئولین فرهنگی و تهیه کنندگان فکرشان درگیر مسائل دیگری است و به نظرم ما باید به عنوان فیلمساز ساخت چنین آثاری را پیشنهاد دهیم.

خوشبخت با اشاره به دلیل انتخاب سوژه رادیو نفت خاطرنشان کرد: من بچه آبادانم و در کنار این قضیه اهالی رادیو را بسیار دوست دارم، به نظرم این فیلم می‌تواند جنگ را فارغ از اتفاقات خیابانی و در محیطی بسته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران دوران دفاع مقدس آبادان یازده ۶۰ رادیو نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: در مرحله اول آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن شرکت کنندگانی از سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان شرکت کردند.
سید نادر موسوی افزود: در این آزمون ۱۱۰ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۶۹ خانم و ۴۱ نفر آقا بودند.
او ادامه داد: افرادی که در این مرحله کتبی امتیاز لازم را کسب کنند می‌توانند در مرحله شفاهی این آزمون شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • جوی ناپایدار در اروند