Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@04:36:10 GMT

نقش مهم رسانه ها، فرهنگ سازی برای افزایش تولید

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۳۱۹

نقش مهم رسانه ها، فرهنگ سازی برای افزایش تولید

ساعت 24-دکتر حسین مهری اظهار داشت: تعمیق ارتباطات میان سیستم بانکی و رسانه های همگانی، می تواند نقش مهمی در جهش تولید ایفا کند و به فرهنگ سازی در این عرصه کمک خواهد کرد.

:

به گزارش ساعت 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن به نقل از خبرگزاری ایرنا، وی که روز شنبه 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع خبرنگاران و کارکنان این خبرگزاری سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق ابراز امیدواری کرد: رسانه ها در فرهنگ سازی برای هدایت سرمایه ها به بخش تولید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا افکار عمومی به شکل صحیح و مورد انتظار هدایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر حسین مهری افزود: امروز ۹۰ درصد تامین مالی کشور بر دوش نظام بانکی است و بازار سرمایه برای سهم بیشتر در اقتصاد کشور با بهره گیری از ابزار رسانه و به ویژه ایرنا می تواند نقش لازم را ایفا کند.
به گفته وی، خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند در عمق بخشی به بازار سرمایه و رشد اقتصاد کشور با اطلاع رسانی های مستمر اثر گذار باشد و افزایش سطح اطلاعات عمومی جامعه را در این عرصه به همراه داشته باشد.
دکتر مهری با بیان اینکه امروز رونق تولید و اشتغال با بهره گیری از تسهیلات بانکی می تواند گسترش یابد، تاکید کرد: در این مسیر، رسانه می تواند به مسؤلان برای تبیین دقیق مباحث کمک کند.
وی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای دولتی، همواره در فعال سازی طرح های مختلف تولیدی با دولت همکاری و همراهی داشته و این نقش را در طرح های فولادی، پتروشیمی، سیمان و ...می توان مشاهده کرد.
سید ضیاء هاشمی مدیر عامل ایرنا نیز عنوان داشت: فعالیت نظام بانکی در حرکت بخشیدن به چرخ های تولید، ضمن رونق بخشیدن به اشتغال، کمک مؤثری در پشت سرگذاردن بحران کروناست.
مدیرعامل ایرنا گفت: امروز در شرایط دشوار اقتصادی کشور و فشارهای بین‌المللی، نقش و تلاش سیستم بانکی مجاهدانه است.
وی خاطرنشان ساخت: سیستم بانکی با پشتیبانی از فعالان اقتصادی و اعطای تسهیلات می تواند به استمرار تولید کمک کند و این مهم در این شرایط ویژه اهمیت بسزایی دارد.
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه فعال نقش بسزایی در انعکاس فعالیت نظام بانکی در رونق بخشیدن و جهش تولید در فضای جامعه دارد و افزایش اشتغال در بخش های مختلف را که با بهره گیری از تسهیلات بانکی می تواند، پدید آید، بازتاب می دهد.
وی گفت: ایرنا تلاش می کند تا نسبت به انعکاس فعالیت ها و اطلاع رسانی در عرصه مختلف فعالیت دستگاه های دولتی نقشی اثرگذار داشته باشد و امروز با بهره گیری از ظرفیت های جدیدی که در این سازمان ایجاد شده است، نقشی گسترده تر ایفا کند.
هاشمی یادآور شد: امروز خلاء اطلاعاتی مردم در بخش های مختلف اقتصادی از جمله بانکی با همکاری پیوسته رسانه می تواند برطرف شود، بنابراین همکاری رسانه با نظام بانکی در رونق تولید و رشد اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.
وی ضمن یادآوری بروز سیل، زلزله و شیوع کرونا در کشور گفت: اطلاع رسانی به‌هنگام و مستمر از سوی رسانه های تاثیرگذار، از جمله ایرنا که سابقه ای بیش از هشت دهه در کارنامه فعالیت خود دارد، می تواند در آرامش بخشی به جامعه و کمک به مسؤلان نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مدیرعامل ایرنا از گسترش همکاری با نظام بانکی در حوزه اطلاع رسانی بوسیله خبرگزاری جمهوری اسلامی و مؤسسه ایران استقبال و بر تعاملات و ارتباطات مستمر در این بخش تاکید کردند.

:عکس های مرتبط

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بهره گیری نظام بانکی اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود