Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@08:42:43 GMT

آمريکا از داخل در حال فروپاشي است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۵۲۴

آمريکا از داخل در حال فروپاشي است

خبرگزاری آریا- یک رسانه فرامنطقه ای با اشاره به مؤلفه‌هایی که نشانگر افول جنبه‌های مختلف قدرت آمریکاست نوشت، آمریکا و به تبع آن رژیم صهونیستی از داخل در حال فروپاشی هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه اینترنتی رأی الیوم روز شنبه در گزارشی نوشت، آمریکا و به تبع آن رژیم صهونیستی از داخل در حال فروپاشی هستند؛ لزومی برای حمله به رژیم صهیونیستی یا منافع آمریکا وجود ندارد بلکه باید صبر راهبردی در پیش گرفت و برای هرگونه اقدام احمقانه آمریکا یا رژیم صهیونیستی آمادگی کامل داشت و اجازه داده شود امور به صورت طبیعی به سمت فروپاشی محور آمریکایی-صهیونیستی در منطقه به پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"زیاد حافظ" در مقاله‌ای با عنوان «افول نظامی آمریکا و پیامدهایش بر رژیم صهیونیستی» در رأی الیوم نوشت در حالی که جهانیان از یک طرف سرگرم مقابله با مصیبت کرونا و از طرف دیگر سرگرم رکود اقتصادی هستند که همه اقتصاد‌های جهان را درگیر خودش کرده است، واقعیت‌هایی وجود دارند که نادیده گرفته شده اند، اما تأثیرگذاری این واقعیت‌ها بر برخی از منازعات مزمن در منطقه عربی، بسیار روشن است.
نویسنده با اشاره به بودجه‌های کلان دفاعی آمریکا، کاهش کیفیت تسلیحات این کشور در برابر تسلیحات روسی و چینی و حتی کاهش قدرت آمریکا در برابر قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران و حاکم شدن شرکت‌های نظامی بر امور داخلی آمریکا، شکست آمریکا در افغانستان و عراق پس از یازده سپتامبر و به فکر افتادن آمریکا برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برای جبران شکستهایش، فرسوده شدن ناوگان نیروی هوایی، سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی به دست نیرو‌های ایرانی نوشت ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق نتایج معکوسی داشت به خصوص آنکه واکنش سیاسی راهبردی از زبان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان مطرح شد یعنی اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه و ایران نیز با حمله به پایگاه عین الاسد پاسخ داد و به تازگی هم آمریکا نتوانست تهدیداتش را علیه کشتی‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا اجرا کند.
در این گزارش آمده است که باید به فساد رایج در دانشکده‌های جنگی آمریکا اعم از نیروی هوایی یا دریایی یا زمینی اشاره کرد و به نقل از نشریه امریکن کانسروتیو نوشت چنین چیزی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.
زیاد حافظ در ادامه نوشت، دلخوشی صهیونیست‌ها بر مداخله نظامی آمریکا در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران زیر سؤال است و بر ارزیابی‌های دلخوش کننده و اشتباه مبتنی است و دولت صهیونیستی از موضوع دشمنی اش با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به عنوان پشتوانه در سیاست خارجی اش بهره می‌برد و می‌خواهد از آن در وضع نابسامان و شکننده داخلی استفاده کند.
رای الیوم افزود، ناکامی در محقق کردن هرگونه پیشرفتی باعث می‌شود بقیه سیاست‌های صهیونیستی از جمله اتکا به سیاست عادی سازی روابط با برخی کشور‌های عرب منطقه بی فایده است. عادی سازی روابط در گرو «قدرت صهیونیستها» و بر تصمیم آمریکا مؤثر است و اگر این قدرت از بین برود و در کنار ضعف آشکار آمریکا، قرار بگیرد روزی خواهد آمد که چندان دور نیست، دولت‌های مشتاق به عادی سازی روابط با تل آویو در سیاستشان تجدید نظر خواهند کرد و همین بر عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها در داخل و خارج خواهد افزود؛ بنابراین ضرورتی برای حمله به رژیم صهیونیستی یا حتی حمله به منافع آمریکا در منطقه وجود ندارد، زیرا آمریکا از داخل به سبب آشکار شدن ضعفش در حال فروپاشی است. مسئله مهم نیز صبر راهبردی و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدام احمقانه است و اجازه داده شود امور به صورت طبیعی به سمت فروپاشی محور آمریکایی-صهیونیستی در منطقه به پیش برود.
این گزارش می افزاید که همچنان نخبگانی وجود دارند که روی نقش آمریکا برای فیصله دادن به منازعات کنونی حساب کرده اند و سیاستشان بر فرضیه قدرت آمریکا و اینکه نمی‌توان در برابر آن ایستاد، مبتنی است. علت تأکید این نخبگان بر سیاست خودشان تفسیر پراکنده‌ای است که از رویداد‌ها دارند مثلا می‌گویند ادامه سیاست رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی 1948 میلادی در واقع یک عمل تمام شده است و هیچ گونه مقاومت سیاسی یا میدانی قابل توجهی نیز با آن نخواهد شد، زیرا دولت کنونی آمریکا از این تصمیم تل آویو حمایت مطلق می‌کند.
نویسنده رای الیوم درباره جنگ‌های آمریکا نوشت نتیجه جنگ کره، تساوی بود، زیرا آمریکا که فرمانده ائتلافی بین المللی بود نتوانست تکلیف این جنگ را روشن کند. این کشور در ویتنام نیز شکست سختی خورد که به کابوسی برای فرماندهان نظامی آمریکا تبدیل شد که تا الان هم از این شکست در عذابند.درست است که آمریکایی‌ها توانستند افغانستان و عراق را اشغال و این دو کشور را نابود کنند، اما هیچ پیروزی سیاسی نداشتند بلکه مجبور شدند از عراق عقب نشینی کنند و در افغانستان نیز در مسیر عقب نشینی قرار گرفته اند.
نویسنده به طعنه نوشت تنها پیروزی آمریکا علیه جزیره کوچکی به نام گرانادا در دریای کارائیب بود. همچنین باید به عقب نشینی آمریکا از لبنان در سال 1983 میلادی پس از منفجر شدن پایگاه تفنگداران آمریکایی و نیز به شکستش در اشغال سومالی در اوایل 1990 میلادی اشاره کرد. واشنگتن الان در حال بررسی خروج از عراق و سوریه و افغانستان است.
آمریکا همواره به دنبال جنگ‌های ساختگی و واردن شدن به آن‌ها بوده، اما به گفته ویلیام استور افسر سابق ارتش آمریکا همواره در این جنگ‌ها باخته است. او این مطلب را در سرمقاله پایگاه اینترنتی تام دیسپاچ در بیست و پنجم اکتبر سال 2018 میلادی مطرح کرد بنابراین پیروزی نظامی آمریکا فقط در حد هالیوود و فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی است که از توانایی‌های نظامی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آب و تاب تعریف می‌کند و به تصویر می‌کشد.
نویسنده رای الیوم در پایان با اشاره به وضع کنونی آماده باش نیرو‌های آمریکایی نوشت آن‌ها در حد انتظار نیستند و تحقیقات و گزارش‌های متعدد آمریکایی درباره آماده باش نیرو‌های مسلح آمریکا اعم از ارتش، نیروی دریایی، هوایی و نیرو‌های تفنگدار نشان می‌دهد آنان برای هیچ گونه رویارویی با هیچ طرفی حتی با طرفی که دارای کمترین توان، اما دارای ثبات و سرسختی است، آمادگی ندارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا داخل فروپاشی رژیم صهیونیستی نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در پاسخ به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص قیام دانشجویان آمریکایی، در بیانیه‌ای گفت: «نه آقای نتانیاهو. اشاره کردن به این نکته که کابینه افراطی شما در مدت شش ماه ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنان زن و کودک هستند، نه یهودستیزی محسوب می‌شود و نه طرفداری از حماس است». 

به گزارش هاآرتص، وی در ادامه این بیانیه گفت: «اگر بگوییم بمباران‌های شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت غزه) را بی‌خانمان کرده، یهودستیزی نیست».

سندرز در انتهای این بیانیه با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برچسب یهودستیزی سعی دارد جنایات رژیم اشغالگر را توجیه کند، گفت: «آقای نتانیاهو، لطفا با تلاش برای منحرف کردن توجه ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی کابینه افراطی و نژادپرست شما، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید... اینکه شما را در قبال اعمال‌تان مسئول بدانیم یهودستیزی نیست». 

اظهارات این سناتور آمریکایی یک روز پس از آن بیان می‌شود که نتانیاهو دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را که به نشانه حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زده‌اند «افرادی یهود‌ستیز» خواند. او که از قیام دانشجویان آمریکایی شوکه شده بود، این اعتراضات را محکوم کرد.

گفتنی است، پس از اینکه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا در نیویورک حین اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس دستگیر شدند، موج تظاهرات دانشجویی در سراسر آمریکا گسترش یافت.

اعتراضات تا جایی پیش رفت که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد. این اظهارات  واکنش شدید دانشجویان را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟