Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:20:14 GMT

مهدی اخوان لنگرودی در بیمارستان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۷۷۴

مهدی اخوان لنگرودی در بیمارستان

مهدی اخوان لنگرودی به دلیل عارضه مغزی در بیمارستانی در اتریش بستری است.

 غلامحسین سالمی درباره وضعیت این شاعر و نویسنده به ایسنا گفت: اوضاع آقای لنگرودی بسیار وخیم است. او بیش از یک‌ماه است که در بیمارستانی در اتریش بستری است.  مغز او از کار افتاده و فعلا به دستگاه وصل است. از مردم می‌خواهم برای او دعا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی اخوان لنگرودی زاده ۱۳۲۴ در شهر لنگرود  است.  پدرش صاحب کارخانه چای بود. او  دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند. در سال ۱۳۵۱ از دانشگاه ملی ایران در رشته جامعه‌شناسی فارغ‌التحصیل و برای اخذ مدرک دکتری راهی وین شد.

نخستین دفتر شعرش با عنوان «سپیدار» در سال ۱۳۴۵ با مقدمه محمود پاینده لنگرودی چاپ شد. از دیگر آثار شعری او  می‌توان به «چوب و عاج» ۱۳۶۹، «آبنوس بر آتش» ۱۳۷۰، «خانه» ۱۳۷۵، «سالیا» ۱۳۷۸ و «گل یخ» (برگزیده اشعار) ۱۳۷۸ اشاره کرد.

از داستان‌ها و رمان‌هایش نیز  می‌توان از «آنوبیس» ۱۳۷۴، «درمان» ۱۳۷۵، «پنجشنبه سبز» ۱۳۷۵، «ارباب پسر» ۱۳۷۷، «در خم آهن» ۱۳۷۹، «الا تی تی» ۱۳۷۸ و «توسکا» ۱۳۹۲ نام برد.

«یک هفته با شاملو» ، « خدا غم را آفرید، نصرت را آفرید» ۱۳۸۰، «از کافه نادری تا کافه فیروز» ۱۳۹۲، «ای دل بمیر یا بخوان» (ترجمه اشعار خوان رامون خمینس)۱۳۷۳،«ببار اینجا بر دلم» (گفت‌وگوی بهزاد موسایی با مهدی اخوان لنگرودی) ۱۳۸۴ از دیگر آثار او هستند.

 انتهای پیام  

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در شهادت مظلومانه رئیس مکتب جعفری، جمعی از شاعران آئینی با برپایی محفل شعر و خواندن اشعار آئینی در وصف این امام بزرگوار و تقدیم جدیدترین سروده‌های خود در وصف صادق آل محمد(ص) به محضر مولایشان عرض تسلیت و تعزیت کردند.

از عاشقان بی قرار صادق بن باقریم
این محفل ادبی در ابتدا با شعرخوانی علیرضا خاکساری؛ شاعر و مدیحه‌سرای جوان اهل بیت(ع) آغاز شد و  این شاعر آئینی ترجیع‌بندی زیبا و تاثیرگذار را تقدیم حاضران کرد.

در این مراسم همچنین یاسر رحمانی و رضا یعقوبی آل با اشعار و سروده‌های خود در سوگ شهادت امام صادق(ع) عرض ارادت خود را ساحت این امام مظلوم ابراز کردند.

در  شام شهادت ششمین اختر پرفروغ آسمان ولایت و امامت حرم مطهر رضوی یکپارچه عزا و ماتم بود.
 در این شب پر اندوه زائران و مجاوران گرد آستان کبریایی رضوی جمع شده‌اند تا تسلی بخش دل داغدار این امام رئوف و مهربان باشند.

دیگر خبرها

  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)