Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:56:35 GMT

تشریح علت آلوده شدن هوای تهران در روز گذشته

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۱۳۲۸

تشریح علت آلوده شدن هوای تهران در روز گذشته

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران علت آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته را تشریح کرد. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

حسین شهیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره علت افزایش آلاینده اُزن و ناسالم شدن هوای شهر تهران طی دو روز گذشته، اظهار کرد: چند عامل باعث بالا رفتن الاینده اّزن می‌شود اما باید این را در نظر داشت که ازن، آلاینده‌ای نیست که از اگزوز ماشین یا دودکش کارخانه‌ها بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اّزن یک آلاینده ثانویه است و در اثر احتراق و قرار گرفتن در مجاورت گرما و نور خورشید واکنش شیمیایی رخ می‌دهد و ازن تولید می‌شود بنابراین باید گفت احتمالا چیزهایی که ازن را تولید می‌کنند زیاد شده باشد. ازن از VOC و NOx یعنی ترکیبات عالی فرار و اکسیدهای نیتروژن تولید می‌شود و غلظت این دو نسبت به سال قبل بالاتر رفته چراکه با توجه به عدم اجرای طرح ترافیک تعداد خودروهای بیشتری در خیابان‌ها تردد می‌کنند اما این تنها دلیل بالا رفتن ازن نیست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران تصریح کرد: مورد دیگر این است که در دو روز گذشته یا وزش باد نداشته‌ایم یا کمتر از دو متر بر ثانیه بود درحالی که برای تهویه هوای تهران باید حدود 4متر برثاینه وزش باد داشته باشیم تا آلودگی‌ها از شهر خارج شود.

شهیدزاده  خاطرنشان کرد: علاوه بر این هوا گرم شده و تابش خورشید را داشتیم در نتیجه غلظت ازن نیز بالا رفته است اما در کنار سه عاملی که به آن اشاره کردم سخت گیرانه شدن محاسبه کیفیت هوا نیز باید در نظر داشته باشیم. اگر سال گذشته همین غلظت از آلاینده وجود داشت شاخصی که محاسبه می‌کردیم عدد کمتری بود اما اکنون بر اساس مصوبات وزارت بهداشت که به سازمان محیط زیست ابلاغ شده و آنها نیز آن را به ما ارائه کردند نحوه محاسبه نسبت به سال گذشته تغییر کرده است.

وی در پاسخ به اینکه لغو طرح ترافیک مدت‌هاست اجرایی شده اما در روزهای قبل با چنین وضعیتی مواجه نبودیم، گفت: علت آن این است که هوا به این اندازه گرم نشده بود و در مقاطع مختلف بارندگی وجود داشت، آفتاب باید وجود داشته باشد تا واکنش شیمیایی در جو صورت بگیرد. با این وضعیت حتما باید انتظار داشته باشیم که ازن به دفعات در سال جاری افزایش یابد.

دستیابی به هوای پاک در تهران سخت‌تر شدعلت کاهش تعداد روزهای پاک امسال تهران چیست؟

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طرح ترافیک شهرداری تهران شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ترافیک شهرداری تهران شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران طرح ترافیک شهرداری تهران شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران شهر تهران کیفیت هوا روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد