Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت الله ترکی» در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران اعلام کرد: نگاه این شورا باید به افق ۱۴۰۴ باشد و بر اساس آن در بخش فرهنگی حرکت کند، این بدان معنا است که تصمیمات شورا نیز باید بر اساس قوانین و اسناد توسعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این چشم اندازی که برای شورای فرهنگ عمومی تدوین شده در ۱۵ سرفصل فرصت ها و تهدیدها یک به یک اشاره شده، بعنوان مثال در حوزه ایثار و شهادت احکام دائمی، سند توسعه و برش استانی در این حوزه ریز به ریز آمده و نقاط ضعف و قوت همراه با مقایسه آماری شاخص ها در سالهای گذشته همراه با تامین منابع مالی دیده شده است.  

ترکی ادامه داد: برنامه تدوین شده از سوی سازمان مدیریت تهران را به تمامی اعضا می دهیم تا نظرات تکمیلی خود را ارائه کنند و پس از بررسی و تائید نهایی بعنوان سند راهبردی تا سال ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگ عمومی نقشه راه ترسیم می شود.

وی با اشاره به نقشه راه استان تهران در سال ۹۹ گفت : برای سال ۹۹ نقشه راه ویژه ای با ۳۸ پروژه با هدف جهش تولید در استان تهران برنامه ریزی کرده ایم که اعضای شورا می توانند آن را هم مطالعه کنند تا اگر نیاز به پیوست فرهنگی بود اظهار نظر کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با اشاره به مخاطراتی که بیماری کرونا برای زندگی، سلامت و معیشت مردم ایجاد کرده گفت : ما تا به امروز فعالیت هایی در حوزه های پیشگیری از شیوع و درمان این بیماری داشتیم و امروز نیاز به ستاد اقتصادی پس از کرونا و ستاد اجتماعی بیش از هر زمان احساس می شود.

به گفته وی، در ایران تا پایان سال ۹۸  تقریبا بیش از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم که با وضعیت کرونا پیش بینی مثبت ۴ درصد دولت تا پایان سال ۹۹ به منفی ۴ تغییر خواهد کرد، این امر نشان می دهد که اتمام شیوع کرونا برای مدیران به معنای شروع کار جهادی در راستای جهش تولید است و کار اصلی در بخش اقتصادی و اجتماعی آغاز می شود.

در ابتدای این جلسه رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، با اشاره به  موضوع ویروس کرونا و حاشیه های آن برای کشورمان گفت : وحدت و هم افزایی مردم و مسئولان در مبازه با این ویروس را می توان نشان از توجهات خاص الهی و یک اعجاز دانست و در کنار آن توجه به این نکته ضروری است که جمهوری اسلامی بار دیگر همچون چهار دهه گذشته در انقلاب با نشان دادن ظرفیت های گسترده مردم و مسئولین توانست این بحران را تا حد زیادی مدیریت کند.  

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد ادامه داد : دستگاه و نهادهای عضو در این ستاد باید تمام تلاش خود را در راستای ارئه خدمت به مردم به صورت  الکترونیکی و کم کردن هزینه ها در جهت خدمت رسانی بهتر و راحت تر به مردم انجام دهند که این مهم باعث کمتر شدن احتمال شیوع این بیماری در بین مراجعه کنندگان به ادارات می شود.  

در ادامه جلسه «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران با ارئه گزارشی از اقدامات ستاد کرونای استان گفت : با وحدت رویه و کار جهادی تمام دستگاه ها و ارگان ها ما توانستیم با مشکلات و تحریم های ظالمانه موجود به نقطه مدیریت بحران برسیم.  

در همین راستا «علیرضا زالی» دبیرکارگروه سلامت شورای فرهنگ عمومی گزارشی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در مورد مقابله با کرونا ارائه کرد.  

یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران به ریاست حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و با حضور دکتر انوشیروان محسنی بندپی استاندار، نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و اعضای ستاد در محله پاستور تهران برگزار شد.

گزارش فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگروه سلامت با موضوع پیشگیری از کرونا و همچنین تبیین برنامه های شعار سال ۱۳۹۹ از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ۲ دستورکار مهم این جلسه بود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی استانداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی استانداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شورای فرهنگ عمومی استانداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین