Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان ایلام در دو سال و نیم گذشته خبر داد.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی معاون امور استانهای حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با تبریک سوم خرداد سالروز حماسه ماندگار فتح خرمشهر گفت: این حماسه بزرگ را باید اوج و قله ظفرمندی ها در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه فداکاری ایلامیان در ۸ سال جنگ تحمیلی را بی بدیل خواند و گفت: در ۸ سال دفاع مقدس علی رغم اینکه این مردمان بزرگ در مرز و خط مقدم جبهه بودند اما خانه و کاشانه خود را رها نکردند و رادمردانه از ایران اسلامی دفاع کردند.

استاندار ایلام  وحدت و همدلی موجود در استان را کم نظیر دانست و تصریح کرد: این انسجام و همراهی امروز باعث هم افزایی در امور شده و پیشنهاد می‌شود این رویه در کشور به عنوان یک الگوی ملی معرفی شود.

وی تحولات ایجاد شده در حوزه های مختلف استان را نتیجه هم افزایی عنوان کرد و گفت: ظرف دو و نیم سال گذشته قریب ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است که با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی کشور این یک رکورد بی نطیر در امر سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده داریم که انشاء الله بعد از پشت سر گذاشتن وضعیت کرونا با دستان ریاست محترم جمهوری افتتاح می شوند.

استاندار ایلام در ادامه عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی را مطلوب عنوان کرد و گفت: علاوه بر افزایش چند برابری تولید گندم و کلزا، زمین های آبی استان از ۷۵ هزار هکتار به ۱۱۰ هزار هکتار افزایش یافته و تا پایان دولت به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود خواستار بازگشایی مرز تجاری استان شد و گفت: حدود ۴ و نیم درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می شود و بازگشایی این مرز در این شرایط برای اقتصاد کشور و توسعه استان حائز اهمیت است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که رایزنی برای بازگشایی مرز ادامه دارد، افزود: علاوه بر بحث کرونا مشکلات داخلی عراق هم مزید بر علت شده است اما در تلاش هستیم که به هر شکلی شده است این مرز تجاری مهم باز شود

وی در ادامه از زحمات حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی تقدیر کرد و گفت: ایشان در طول مدت خدمت خود در هر جایگاهی که قرار گرفته اند موفق و اثرگذار بوده اند.

استاندار ایلام در پایان برای حاج آقا سید حسن موسوی نماینده جدید حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ،در پایان این نشست استاندار ایلام از زحمات حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی که قبلا مسئولیت نمایندگی حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان را بر عهده داشت تجلیل کرد.

 ولدبیگی اخیرا طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به سمت مسؤل حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام هزار میلیارد تومان استاندار ایلام جهاد کشاورزی سرمایه گذاری ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است