Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا آسیب بسیار جدی به اتحاد دو شرکت خودروسازی نیسان ژاپن و رنوی فرانسه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شیوع ویروس کرونا باعث شده است که شرکت رنوی فرانسه نتواند بدون کمک‌های دولتی نجات پیدا کند و شرکت نیسان ژاپن هم مجبور باشد هزاران کارگر خود را اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله اتحاد این دو شرکت خودروسازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

شرکت رنوی فرانسه به دنبال دریافت یک وام 5 میلیارد یورویی با ضمانت دولتی برای عبور از بحران کرونا است و این در حالی است که به گفته برونو لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، دولت این کشور هنوز برای پرداخت این وام به رنو، مردد است چرا که این شرکت با مشکلات مالی جدی روبرو شده و آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لمایر در مصاحبه با شبکه رادیویی یک اروپا،گفت بله ممکن است شرکت رنو از بین برود. در عین حال شرکت نیسان ژاپن هم به دنبال اخراج 20 هزار نفر از کارمندان خود به خاطر سقوط تقاضای برای خرید خودرو در بازار جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

خبرگزاری کیودوی ژاپن، با اعلام این خبر گفته که تعداد زیادی از این کارمندان اخراجی مربوط به اروپا و برخی کشورهای نوظهور خواهد بود.

گزارشات اخیر حاکی از آن است که نیسان ژاپن قصد دارد اواخر ماه جاری از برنامه خود برای کاهش 2.8 میلیارد دلاری هزینه‌ها، پرده برداری کند.

به گزارش رویترز، ممکن است شرکت نیسان از تمرکز بر فعالیت اروپا عقب نشینی کرده و به سمت بازارهای چین، آمریکا و ژاپن برود و کارخانه خود در بارسلونای اسپانیا را هم تعطیل کند.

برخی شایعات هم حاکی از احتمال تعطیل شدن کارخانه‌های رنو هستند.

روزنامه‌های فرانسه مدعی هستند که شرکت‌ رنوی فرانسه قصد دارد 4 کارخانه خود را تعطیل کند.

وزیر اقتصاد فرانسه نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و گفته است دولت فرانسه در رنو سهامدار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه ژاپن شغل رنو رنوی فرانسه نیسان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است