Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) اعلام کرد که به وسیله ماهواره دیدبانی منابع زمین (اروس)، دو نفت‌کش ایرانی که به مقصد ونزوئلا در حرکت هستند را در اقیانوس اطلس ردیابی کرده است. به ادعای این مرکز یکی از این نفت‌کش‌ها روز یک‌شنبه و بقیه نیز به دنبال آن وارد ونزوئلا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌ها، باوجود تحریم‌های آمریکا، درحال حاضر در مجموع پنج نفت‌کش ایرانی  درحال منتقل کردن نفت به ونزوئلا هستند.

مقامات آمریکایی در این رابطه از طریق پیام‎‌ها و تهدیدهای مختلفی مدعی شده‌اند، طبق قوانین آمریکا خرید و فروش نفت از سوی ایران و ونزوئلا «ممنوع» است و با آن مقابله خواهد شد. گفته می‌شود که نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی ونزوئلا اعزام کرده است.

این اقدام آمریکا واکنش خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را به دنبال داشت. آرزا در یک پیام توئیتری آمریکا را به تعقیب کشتی‌هایی که سوخت به کشورش حمل می‌کنند، متهم کرد و نوشت: «در دوره شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی‌هایی که برای ما بنزین می‌آورند را تعقیب می‌کند. این نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلاست.»

همچنین روز گذشته ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا، با بیان آنکه این کشور با اسکورت این نفتکش‌ها می‌خواهد از همبستگی و همکاری مردم ایران با ونزوئلا قدردانی کند، اعلام کرد: «نفتکش‌های حامل سوخت ایران پس از ورود به آب‌های اقتصادی ونزوئلا توسط ناوگان ارتش ما اسکورت خواهند شد.»

در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم با ارسال نامه‌ای به آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص مداخله نظامی آمریکا در امر انتقال سوخت از ایران به متحدش هشدار داد و تهدیدات غیرقانونی واشنگتن و تلاش برای تعقیب نفتکش‌ها را نوعی دزدی دریایی و خطری برای صلح و امنیت بین المللی دانست. او همچنین تاکید کرد که آمریکا باید از تهدیدات بین المللی دست برداشته و به قوانین حاکم بر کشتیرانی در دریا‌های آزاد احترام بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های ایران نفت کش ایرانی روابط ایران و ونزوئلا نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی

روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" از ناکامی سامانه های پدافندی ارتش آمریکا مستقر در منطقه در رهگیری موشک های بالستیک ایرانی در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق در شامگاه 25 و بامداد 26 فروردین 1403 خبر داده است.

به گزارش عصرایران و بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی به نقل از رادیو ارتش اسرائیل، در شب عملیات وعده صادق از میان 8 موشک سامانه های پدافندی آمریکا که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها 2 مورد توانستند موفق عمل کرده و به موشک های ایرانی اصابت کنند.

جروزالم پست بر این اساس، از موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکایی در رهگیری و انهدام موشک های بالستیک ایرانی خبر داده است.

این در حالی است که منابع و مقامات اسرائیلی ساعاتی پس از اتمام عملیات وعده صادق مدعی شده بودند که با موفقیت توانسته اند 99 درصد از پرتابه های ایران را رهگیری و منهدم کنند.

اما پس از انتشار تصاویر ویدئویی و ماهواره ای طی روزهای بعد از عملیات وعده صادق، برخی منابع رسانه ای اسرائیل از جمله روزنامه "معاریو" گزارش دادند که اسرائیل و متحدان غربی و عربی آن موفق به رهگیری و انهدام 84 درصد از پرتابه های ایرانی شده اند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره ای از اصابت دستکم 9 موشک بالستیک ایرانی به اهدافی نظامی در عمق اسرائیل خبر داد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئول طراحی و اجرای عملیات وعده صادق بوده، اعلام کرده در حمله تنبیهی به اسرائیل، از موشک های قدیمی خود استفاده کرده و از زرادخانه های جدید خود استفاده نکرده است.

سردار حاجی زاده فرمانده این نیرو اخیرا در مصاحبه ای گفت تنها با 20 درصد از ظرفیت تهاجمی این نیرو، تمامی کشورهای غربی متحد و ارتش رژیم اسرائیل با تمامی قوا و توان وارد عمل شدند تا پرتابه های ایرانی را خنثی کنند با این حال اهداف نظامی هدف قرار گرفته در عمق اسرائیل با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله ایران به اسرائیل/ برآورد اولیه: 500 پهپاد و 220 موشک شلیک شده است/ پایگاه هوایی اسرائیل که کنسولگری ایران را زد، موشک باران شد/ بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل نخستین تصاویر از اصابت موشک‌های ایرانی به اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • جدول لیگ برتر انگلیس از زمان ورود پپ گواردیولا به منچسترسیتی / عکس