Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، "مرتضی رحمانی موحد" روز شنبه در وبینار «نگاه بشردوستانه به فلسطین و قدس» که با حضور بیش از ۷۰ نفر از فرهیختگان ایرانی و ژاپنی و سفیر فلسطین در ژاپن برگزار شد افزود: کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان سازمان ملل متحد نیز که وظیفه‌اش رسیدگی به وضعیت آوارگان فلسطینی است از این کار سرباز می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ مقارن با ۷۲ امین سال اشغال سرزمین فلسطین است گفت: در طول تمام این سال ها، رژیم نامشروع اسرائیل با تهاجم وحشیانه به ساکنان ستمدیده سرزمین فلسطین و ارتکاب انواع جرائم ضد انسانی که در تمام آئین های بشری و ادیان الهی محکوم است و ناقض تمامی مقررات و قوانین معاصر حقوق بشر می باشد، ظلم بزرگی را با حمایت مستقیم رژیم های سلطه گر و مرتجع بر مردم مظلومی کردند که از خانه و وطنِ آباء و اجدادی خویش رانده شده‌اند.

مرتضی رحمانی موحد با بیان اینکه در تمام این سال ها، منطقۀ غرب آسیا (خاورمیانه) هرگز با آرامش و امنیت همراه نبوده است افزود: تاریخ، نسل کشی و کشتار دست جمعی فلسطینیان در اردوگاه های صبرا،  شتیلا،  کفر قاسم و غیره را که توسط اشغالگران صهیونیست انجام شد، ثبت کرده است.

او افزود: تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که کشتار ده ها هزار فلسطینی بی گناه، هرگز با «برخورد قوی جامعه بین المللی و حامیان حقوق بشری» روبرو نشد امروز رژیم جعلی اسرائیل مرتکب انواع جنایات جنگی، حقوق بشری و تبعیض نژادی با حمایت قدرت های بزرگ، بویژه رژیم آمریکا علیه مردم فلسطین شده و «کارنامه سیاهی» از خود در نقض حقوق بشر به جای گذاشته است.

سفیر ایران در ژاپن گفت: جدا از پناهندگی و آوارگی فلسطینی‌ها، برخی از مردم این سرزمین به جرم دفاع از حقوق اولیه خود یعنی حق زندگی در موطنشان، در زندان های مخوف صهیونیست ها به اسارت گرفته شده‌اند و شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند رژیم اشغالگر فلسطین بطور کامل حق و حقوق زندانیان فلسطینی را تضییع کرده است.

رحمانی موحد تصریح کرد: در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، نگرانی شدیدی در خصوص اقدامات بی شمار رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر اعلام شده که از جمله آنها می توان به گسترش شهرک سازی ها؛ ساخت دیوار در سرزمین های اشغالی فلسطینی؛ سیاست ها و اقدامات تبعیض آمیز علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی فلسطین شامل قدس شرقی؛ استفاده بیش از حد از زور علیه راهپیمایی های مسالمت آمیز و علیه خبرنگاران نام برد.

وی ادامه داد: نکته تاسف بار و شرم آور، سکوت و انفعال مجامع بین المللی، سیاستمداران و دولت های غربی و برخی دولت های اسلامی در مقابل جنایت ها و اقدامات خشونت بار این رژیم بوده و از این اعمال وحشیانه و ضدبشری رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و منطقه حمایت تا جاییکه با جسارت و بی شرمی تمام، این رژیم در صدد الحاق بخش دیگری از کرانه باختری به خود می باشد.  

سفیر ایران در ژاپن افزود: حامیان این رژیم غاصب، تروریست و کودک کُش از جمله آمریکا اگرچه بطوری مضحک داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند ولی همواره با مانع تراشی و مخالفت، سد راه تصویب قطعنامه های مختلف در مجامع بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل بوده و بطور کامل از وحشی گری این رژیم حمایت می کنند.

نشست مجازی "نگاه بشردوستانه به فلسطین و قدس" به مناسبت روز جهانی قدس از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با حضور سفیر کشورمان در ژاپن، سفیر فلسطین در ژاپن و تعدادی از متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان برگزار شد.

برچسب‌ها ژاپن خاورمیانه قدس رژیم صهیونیستی فلسطین پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن خاورمیانه قدس رژیم صهیونیستی فلسطین ژاپن خاورمیانه قدس رژیم صهیونیستی فلسطین ایران در ژاپن بین المللی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی پنج مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۳۳ نفر شهید و ۵۷ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۵۶۸ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر نیز مجروح شدند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه امروز گوشه دیگری از جنایات ارتش رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در این منطقه را تشریح کرد و از جنایت مثله کردن پیکر شهدا و دفن آنها در میان زباله ها خبر داد.

وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه با صدور بیانیه ای، مثله کردن اجساد شهدا و هتک حرمت اموات را جنایت شرعی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: از زمان آغاز جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی تمام مقدسات را زیر پا گذاشته و جنایاتی را مرتکب شده که تاریخ شاهد آن نبوده است. با کمال تاسف این جنایات با پوشش جهانی، حمایت آشکار آمریکا و سکوت شرم آور همه سازمان های بین المللی که فلسفه وجودی خود را از دست داده اند، همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است