Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:09:24 GMT

تقدیر مراجع تقلید و علما از خدمات علی لاریجانی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۳۰۶۷

تقدیر مراجع تقلید و علما از خدمات علی لاریجانی

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی خطاب به علی لاریجانی اقدامات و خدمات شایسته وی در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را  پرثمر  و گوارا توصیف کرد و نوشت: جنابعالی در جایگاه ریاست مجلس  شورای اسلامی درختی غرس کردید که حاصل آن میوه آزادی و خدمت بود‌ و محصول آن را  که شربت اخلاص است، باید به گوارایی نوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به این شرح است:

خدمت جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

بسم الله الرحمن الرحیم

و ایاه نستعین بعد التحیه

آنچه جنابعالی در طی سالیان متمادی در خدمت نظام اسلامی به ویژه به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی سپری کردید درختی غرس نمودید که حاصل آن میوه آزادی و خدمت بود.

اکنون باید کوشید محصول آن حاصل را که شربت اخلاص و سپاس به درگاه خداوند سرمدی است فراهم و نوشید که چنین نوشیدنی گواراست.

۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ برابر با ۲۷ ماه مبارک ۱۴۴۱

جوادی آملی

***

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ۱۲ سال مدیریت راهگشای لاریجانی در مجلس، منشا خدمات فراوان بود

در متن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به لاریجانی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی (دامت تاییداته)

با اهدا سلام و تحیت؛

جنابعالی در مدیریت دوزاده ساله مجلس، خدمات فراونی به قوه مقننه داشته اید و نظرات شما در بسیاری از مسائل سیاسی کشور راهگشا بود.

اینجانب به نوبه خود از زحمات شما تشکر کرده و امیدوارم از وجودتان در نهادهای مهم کشور استفاده شود.

همیشه موفق باشید.

ناصر مکارم شیرازی

***

تجلیل آیت الله العظمی نوری همدانی از خدمات لاریجانی در سه دوره ریاست مجلس

آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی خطاب به لاریجانی نوشت: جنابعالی در ٣ دوره نمایندگی از طرف مردم شریف استان قم و مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته اید و خدمات فراوانی را به انجام رسانده اید.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

امروز خدمت به مردم و این نظام ولایی اسلامی توفیق بزرگی از جانب پروردگار متعال محسوب می گردد.

جنابعالی الحمدلله از جمله شخصیت هایی می باشید که خداوند متعال این توفیق را به شما عنایت کرده است و ٣ دوره نمایندگی از طرف مردم شریف استان قم و مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته اید و خدمات فراوانی را به انجام رسانده اید و از آنجا که تربیت شده بیت فقه و فقاهت می باشید و این خود یک مزیت مهمی است امیدوارم در آینده نیز با توجه به فکر و فرهنگ و شایستگی و مدیریت مخصوصی که دارید برای جامعه و نظام اسلامی منشا خدمات باشید.

١٣٩٩/٢/٣١

حسین نوری همدانی

***

قدردانی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از لاریجانی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی خطاب به لاریجانی از  مدیریت و خدمات وی برای اعتلا و عزت کشور طی سه دوره متوالی ریاست مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی و با تاکید بر تجارب ارزنده شان، اظهار امیدواری کرد وی در آینده منشأ خدمات بیشتر باشند.

متن پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی زید عزه العالی

سلام علیکم

اکنون بعد از سه دوره متوالی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتید و با مدیریت شایسته خدمات فراوانی را نموده‌اید، لازم دیدم از جنابعالی تقدیر و تشکر نمایم.

بدیهی است آنچه که انسان در طول حیات خود برای رفاه مردم و اعتلای و عزت کشور انجام می‌دهد عندالله تعالی محفوظ است و مآجور می‌باشد.

امیدوارم با تجارب مفید و ارزنده‌ای که کسب نموده‌اید، بتوانید در آینده منشأ خدمات بیشتر باشید.

۲۴ رمضان المبارک ۱۴۴۱

لطف الله صافی

***

قدردانی آیت‌الله العظمی مظاهری از علی لاریجانی

آیت‌الله العظمی مظاهری در نامه‌ای به علی لاریجانی از زحمات و خدمات وی قدردانی کرد.

متن پیام آیت الله مظاهری به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، دانشمند مکرّم جناب آقای دکتر علی لاریجانی«دام مجده و تأییده»

با اهداء سلام و تحیّت، مرقوم شریف جنابعالی، که سرشار از لطف و محبّت آنجناب است، واصل و موجب مزید تشکّر و امتنان گردید. بر حسب حق‌شناسی لازم می‌دانم در پایان سه دورۀ متوالی مسئولیّتِ خطیر ریاست مجلس شورای اسلامی، از جنابعالی که بحمدالله و منّه کارنامه‌ای مشحون از افتخار خدمت به اسلام و ملّت عظیم‌الشّأن ایران را دارا می‌باشید، صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری نمایم.

مدیریّت موفّق آنجناب در مجلس شورای اسلامی، که همراه با تعهّد مؤمنانه و التزام به اصول اسلام و انقلاب اسلامی و صداقت و صراحت اخلاقی و عقلانیّت نظری و عملی و توجّه به مصالح کشور و ملّت و رعایت اعتدال و انصاف و ادب در صحنه سیاسی و مردم گرایی فروتنانه و خیرخواهانه و تلاش برای اعتلای اسلام و ایران و صبر و استقامت در برابر بی مهری‌ها و عبور کریمانه و مدبّرانه از ناملایمات بود، حقّاً و انصافاً مایۀ تحسین و مباهات است و امید است مورد قبول و رضای الهی و لطف و عنایت حضرت ولی‌الله‌الأعظم«ارواحنافداه» بوده باشد.

از خداوند تعالی سلامت و سعادت و حُسن عاقبت و نیز مزید تأیید و تسدید و توفیق جنابعالی را در خدمتِ بی‌منّت به دین و آیین و فرهنگ و ملّت بزرگوار ایران مسألت می کنم.

«إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ إِنَّا لا نُضیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً».

والسلام‌علیکم و رحمةالله و برکاته.

***

آیت الله فاضل لنکرانی به لاریجانی: در آینده باید از وجود شما هرچه بیشتر در تداوم نظام و استمرار آن همگان بهره مند گردند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پاسخ به نامه لاریجانی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی دام عزه العالی

بعد از سلام وتحیت، اکنون که یک دوره طولانی را به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی پشت سر گذاشتید

برخود لازم می دانم که از تلاشها و درایت و بصیرت و انقلابی بودن جنابعالی کمال تشکر را داشته باشم به یقین تدابیر شما در قانون گذاری و درخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در صداقت نسبت به ولایت فقیه و در اعتقاد به احکام وقوانین اسلام و نیز در حمایت از حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و تحکیم مذهب اهلبیت عصمت و طهارت وهمچنین در خدمت به مردم انقلابی استان قم خصوصاً در ایام کرونا هیچگاه فراموش نخواهد شد.

بحمدالله از چهره های بسیار ارزشمند نظام اسلامی و از افتخارات این مجموعه می باشید ، روشن است که در آینده باید از وجود شریف هرچه بیشتر در تداوم این نظام و استمرار آن همگان بهره مند گردند. انشاء الله تعالی.

۱/۳/۱۳۹۹

محمدجوادفاضل لنکرانی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا علی لاریجانی مراجع تقلید آیت الله العظمی جوادی آملی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ریاست مجلس شورای اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم آقای دکتر علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی متن پیام آیت الله آیت الله العظمی سه دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در مراسم افتتاح مسجد روستای «مزیدی» شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خدمت تمامی حاضرین در این مسجد زیبا عرض خیرمقدم دارم و بسیار خوشحالم که امروز خانه‌ای دیگر از بیوت پروردگار را افتتاح نمودیم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: امروز ما مهمان خداوند متعال هستیم ولی بانی مراسم مردم عزیز روستای مزیدی هستند. به آنها تبریک می‌گوییم که خانه‌ای به این زیبایی برای قیامت خود ساخته‌اند خداوند از آنان قبول فرماید.
 
وی ادامه داد: آفرین بر مردم باغیرت مزیدی که با جمعیت کم و همت زیاد این بنای محکم را ساخته‌اند و تشکر و سپاس از تمامی خیرینی که با این عزیزان همراهی کرده و این خانۀ مبارک الهی را ساخته‌اند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خداوند متعال در آیۀ ۱۶۴ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَ إِن كَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُّبِينٍ» من بر شما منت می‌گذارم به خاطر اینکه رسولی دلسوز، پیامبری مدیر و پیام‌رسانی شجاع برایتان فرستاده‌ام تا شمارا تعلیم داده و تزکیه و تربیت نموده و چگونه زیستن را به شما بیاموزد و شمارا از گمراهی و ضلالت برهاند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در یک جمله بعثت رسول‌الله (ص) بهترین نعمتی است که خداوند به ما هدیه کرده است. علت مهم بودن بعثت به این دلیل است چون دنیا قبل از بعثت مملو از جهل و خرافات و تجاوز به حقوق بشر بود. مثلاً در سعودی دختران زنده‌به‌گور می‌شدند و در ایران با محارم ازدواج می‌شد و در روم دولت متمدن آن عصر، به حقوق حیوانات بیشتر از حقوق انسان‌ها توجه می‌کردند و در شبه‌جزیرۀ عربستان قبل از بعثت تنها ۴ نفر باسواد زندگی می‌کردند، بعثت در کلیۀ ابعاد زندگی افراد جامعه تغییر ایجاد کرد لذا باید قدردان این نعمت و شاکر پروردگار باشیم.
 
ماموستا قادری عنوان داشت: عرض کردم بعثت رسول‌الله (ص) در شبه‌جزیرۀ عربستان در همۀ شئون زندگی مردم سبب تغییرات شد و در مدرسۀ رسول‌الله (ص) در مدینۀ منوره کسانی فارغ‌التحصیل شدند که اسلام را به اسپانیا و جنوب چین و روم و استانبول رساندند و در اکثر دنیای معمورۀ آن زمان ندای لا اله الا الله و محمد رسول‌الله و الله‌اکبر طنین‌انداز شد.
 
وی افزود: خداوند متعال در مقابل این جهد و جهاد و ایثار حضرت خاتم به امتش و به اهل لا اله الا الله و محمد رسول‌الله (ص) می‌فرماید: من و فرشتگانم به این شخص والامقام درود می‌فرستیم «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ» پس شما هم از او تجلیل کنید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا».
 
 امام جمعه شهرستان پاوه گفت: اولین کار پیامبر بزرگوار ما (ص) بعد از هجرت احداث مسجد بود و به ‌محض ورود به مدینۀ منوره اول مسجد قبا را بنا کرد و سپس مسجدی به نام مسجد جمعه و آنگاه مسجدالنبی را ساخت که این مکان مبارک بعد از مسجدالحرام و مسجدالأقصی سومین مسجد مسلمانان شد که از همان روز تأسیس تا امروز که ۱۴۴۵ سال از آن گذشته است، مایۀ خیر و رونق دین و پایگاه معنویت شده است.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌فرمایند: «مَنْ بَنا لله مَسْجِداً بَنی اللهُ له بیتاً في الجَنَّةِ» هر کس در دنیا مسجدی بنا کند، خداوند در قیامت برای او در بهشت منزلی را آماده می‌کند و این مسجد بنا به این توصیۀ رسول‌الله (ص) بعد از ۱۶ قرن به امید این کلمۀ زیبای حضرت خاتم (ص) ساخته شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مسجد در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: سلف ما در تعریف جایگاه مسجد فرموده‌اند: «المسجد دارالسلام، دارالعبادة، دار المشورة، دار المصحف و دارالجهاد» و باز فرموده‌اند: «حصون المؤمن ثلاثة المسجد و ذکر الله و قراءة القرآن» آنچه انسان مؤمن را حفظ می‌کند، سه چیز است، مسجد، ذکر خدا و قرائت قرآن کریم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در آیین ما مساجد سنگرند و تضعیف مساجد تضعیف دین و مسلمین و آرزوی کفر و کافران است. در موضوع خواست دشمن که نیت آن‌ها تضعیف مسجد و صفوف مسلمین است، چند مثال را ذکر کرده‌اند که به خاطر اینکه بحث طولانی نشود نیازی به ذکر آنها ندیدم.
 
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: جمعیت شهرستان پاوه ۶۵ هزار نفر است و ما در شهرستان ۱۰۳ مسجد و ۴ تکیه و خانقاه داریم که کار آنها هم مانند کار مسجد است پس در حقیقت ۱۰۷ مسجد داریم یعنی تقریباً برای هر ۶۰۷ نفر یک مسجد داریم که ۵۰ درصد آنها در عصر جمهوری اسلامی ساخته شده‌اند و تمامی مساجد قبل از انقلاب را منهای یک مسجد در پاوه در زمان جمهوری اسلامی تجدید بنا کرده‌ایم. فالحمدلله رب‌العالمین
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: همچنان که حضار محترم می‌دانند، سرباز و پاسدار و نگهبان این مساجد، علما و طلاب هستند و متأسفانه امروز برای حفاظت از این بیوت الرحمان در شهرستان پاوه ۱۰ طلبه خودی نداریم. دلیل این وضع نابسامان ما روحانیون هستیم که وحدت نداریم، مرکزیت و تشکیلاتی نداریم و بزرگی را از بین خود قبول نداریم و به همین دلایل معتمدین محل در اثر اختلاف ما توجهی به طلبه‌ها ندارند.
 
ماموستا قادری ادامه داد: اضافه بر این امروزه صفوف جمعه و جماعت ما کم رونق‌اند و حریم‌ها محترم شمرده نمی‌شوند و جامعۀ ما با هجمه و شبیخون فرهنگی دشمن روبروست. این درد ماست که عرض کردم لذا نیاز به تجدیدنظر داریم و اگر تجدیدنظر نکنیم مغلوب دشمنان می‌شویم. البته خداوند از دین خود دفاع خواهد کرد ولی در قیامت ما باید جوابگو باشیم.
 
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در خاتمه از تمامی خیرین و زحمت کشان، اهالی محترم مزیدی در روستا و خارج از روستا که زحمت کشیده‌اند، تشکر و قبول زحمات آنها را از خداوند منان خواستاریم و از سرکار خانم طاهرزاده و شوهر محترمش و حاج مدلل و حاج عبدالله عثمانی و 
​​دکتر پیام یوسفی تشکر و برای آنها آرزوی توفیق داریم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه کتاب حاشیه‌نگاری‌ از دیدارهای رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود