Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سوم خرداد ماه، ۲۳ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی یادآور شد: ۱۶ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطنشان کرد: در شبانه روز گذشته ، ۵ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۳۴نفر آنها وخیم است.

46

کد خبر 1391491

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین