Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:45:14 GMT

شیوع کرونا اقتصاد هند را کوچک‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۳۷۹۶

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی هند در آخرین گزارشات خود پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور برای سال مالی 2020 - 2021 را به میزان قابل توجهی کاهش داد و نسبت به افزایش تورم ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

شاک تیکانتا داس، رئیس کل بانک مرکزی هند، می‌گوید: علیرغم پیش‌بینی بهبود اوضاع اقتصادی برای نیمه دوم سال جاری اما رشد اقتصاد این کشور در سال مالی 2020-21 همچنان منفی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک هیچ آماری درباره پیش‌بینی خود نسبت به اوضاع آینده به خاطر سخت بودن ارزیابی شرایط پیش رو ارائه نکرده است.

داس گفت: انتشار گزارش دفتر ملی آمار هند، در پایان ماه می، برای سال 2020 نسبت به درآمد ملی این کشور شفافیت بیشتری را نسبت به اوضاع فراهم کرده و می‌تواند به ارائه چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی برای ماه‌های آینده کمک کند.

وی گفت: چشم انداز تورم در هند هم بسیار ناپایدار است اما بانک مرکزی این کشور انتظار دارد تا در نیمه نخست سال 2020 شاهد نوسان جدی تورم نباشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز قدس نماز عید فطر دعای روز بیست و نهم رمضان عید فطر فطریه فتح خرمشهر شیوع کرونا اقتصاد هند روز قدس نماز عید فطر دعای روز بیست و نهم رمضان عید فطر فطریه فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

ایرنا در خبری نوشت:در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902450

دیگر خبرها

  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد