Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی کشور آمده است که از بعدازظهر امروز (۳ خرداد) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در استان‌های شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، اصفهان، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، ارتفاعات گیلان و مازندران، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا (۴ خرداد) نیز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، تهران، البرز، قم، ارتفاعات سمنان، اصفهان، مرکزی، زنجان، کردستان، همدان، لرستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال فارس، جنوب سیستان و بلو چستان و شمال و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

بنا بر این گزارش، همچنین روز دوشبنه (۵ خرداد) رگبار باران گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، شمال کرمانشاه، غرب لرستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلو چستان خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که در این مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و ربارش تگرگ هم وجود دارد. به همین دلیل لازم است که از رفت و آمدهای غیرضروری اجتناب شود و صعود به ارتفاعات نیز با محدودیت هایی همراه باشد.

موج جدید گرما

این سازمان در ادامه از روند افزایش تدریجی دما و نمایان شدن موج گرمایی از امروز (۳ خرداد) خبر داده است. بر این اساس افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل نیاز است که مصرف بهینه انرژی مدیریت شود.

با وجود این از روز یکشنبه (۴ خرداد) حاکمیت جریانات شمالی همراه با کاهش دما بین - ۱۲ تا ۱۸  درجه سانتیگراد - در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد. وزش باد شدید موقت، مواج شدن دریا و رگبار باران و رعد و برق در این مناطق دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها و برخورد صاعقه در این مناطق وجود دارد. بنابراین از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

این سازمان در هشداری دیگری از نفوذ سامانه بارشی طی بعد ازظهر یکشنبه (۴ خرداد) و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کشور خبر داده است. از این ‌رو طی این روز این شرایط جوی در استان‌های آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و دره‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی و رخداد تگرگ و برخورد صاعقه از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه بارشی هستند. از این ‌رو از هرگونه اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود. عدم سم پاشی و محلول پاشی باغها و مزارع، چشم پوشی از صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی برای ۲ روز آینده است.

کد خبر 514407 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران رعد و برق و وزش باد شدید وزش باد شدید موقت سازمان هواشناسی رگبار باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای روزهای شنبه (هشتم اردیبهشت) و یکشنبه (نهم اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه بارشی مخاطراتی همچون رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

فعالیت این سامانه در روز شنبه در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و برای روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در نتیجه به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

علاوه بر این سامانه دیگری با اثر افزایش گرادیان فشاری از روز شنبه تا دوشنبه در کشور فعالیت خواهد داشت که اثراتی از قبیل وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

این سامانه در روز شنبه جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، در روز یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان و در روز دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت.

اثراتی همچون کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه به وقوع می‌پیوندد.

در نتیجه به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه