Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه مشترک حجج اسلام و السلمین احمد مروی، سید محمد سعیدی، سید علی اصغر دستغیب، محمد محمدی ری شهری و محمدحسن رحیمیان آمده است خداوند متعال را شاکریم که بعد از دوره‌ای سخت و ناگوار، مجدداً توفیق خدمتگزاری به شما ارادتمندان همیشگی خاندان رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلّم نصیب خادمان آستان‌های مقدس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ان‌شاء الله از روز دوشنبه پنجم خردادماه، صحن‌های حرم‌های مطهر مطابق زمان اعلام شده توسط ستاد به روی زائران ارجمند بازگشایی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: به منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران محترم تقاضا داریم همه عزیزان در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (دو متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان محترم چادر به همراه داشته باشند.

این بیانیه می‌افزاید: امید است با تلاش خادمان و مشارکت زائران ارجمند در اجرای شیوه نامه‌ها و حفظ نظم و فاصله اجتماعی مناسب شرایط تشرف به زیارت و بهره مندی از انوار قدسی ائمه معصومین علیهم‌السلام و امامزادگان برای همگان استمرار داشته باشد و به زودی با ریشه کنی ویروس کرونا مراسم شکرانه بازگشایی کامل حرم‌های مطهر را برگزار کنیم.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های رو باز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرده است.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران و مواجهه جامعه با آمار تصاعدی شیوع آن، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر جمعی، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل کردن مدارس و دانشگاهها "نهضت در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف بحران کرونا بروند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا تصمیم به بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور گرفت.

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شبها بهره‌مند شدند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

جدیدترین آمارهای رسمی ثبت شده در جهان نشان می‌دهد تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا حرم حضرت معصومه (س) حرم امام رضا سید علی اصغر دستغیب سید محمد سعیدی احمد مروی آستان مقدس شاهچراغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حرم حضرت معصومه س حرم امام رضا سید علی اصغر دستغیب سید محمد سعیدی احمد مروی آستان مقدس شاهچراغ ویروس کرونا حرم حضرت معصومه س حرم امام رضا سید علی اصغر دستغیب سید محمد سعیدی احمد مروی آستان مقدس شاهچراغ حرم های مطهر ویروس کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت